شروع پایش محیط زیستی مناطق ۲۲ گانه پایتخت

احمری گفت: پایش های محیط زیستی هرساله انجام می شود و پس از شروع پایش ظرف مدت یک هفته گزارش برای شهرداران مناطق ارسال می شود.

سعید احمری معاون پایش اداره کل محیط زیست شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر در تشریح روند و سازوکار طرح پایش و ارزیابی اقدام های مناطق ۲۲ گانه پایتخت در حوزه محیط زیست و تعارض آن با شیوه نامه های ابلاغی گفت: هرساله ارزیابی مناطق از سوی اداره کل محیط زیست شهرداری تهران انجام می شود و ما در جایگاه ستادی به مناطق مختلف سر می زنیم و از مشکلات موجود در حوزه محیط زیست آگاه می شویم.

معاون پایش اداره کل محیط زیست شهرداری تهران با تاکید بر این نکته که به دنبال بهبود فرآیند هستیم، بیان کرد: بازدید های انجام شده از سوی اداره کل محیط زیست شامل بازدید از بخش های ستادی، اسنادی و میدانی است و در بخش دیگر بازدید از برخی نمادهای محیط زیستی مانند نیروگاه خورشیدی، آبگرمکن خورشیدی و سیستم بازچرخانی آب نیز در دستور کار قرار می گیرد.

احمری بیان کرد: در بخش اسنادی نیز عملکرد پیمانکاران بر اساس ایزو ۱۴۰۰۱  (مربوط به سال ۲۰۱۵) ارزیابی می شود که تمام مناطق گواهی آن را دارند و یکی دیگر از اقدام های در دست اجرا در بازدیدها فعالیت پیمانکاران تحت قرار داد و همکار با مدیریت شهری است که چک لیست آن در بخش هایی مانند فضای سبز، پسماند و ... تهیه شده که بر اساس آن اقدام می شود.

معاون پایش اداره کل محیط زیست شهرداری تهران افزود: پس از ارزیابی انجام شده به مناطق و پیمانکاران در حوزه های مطرح شده امتیاز دهی و پس از امتیاز دهی به حوزه های کم کار، تذکر داده می شود و پس از تذکر اگر اقدام های لازم و مشکلات حل نشود در دو بخش ریالی و امتیازی با آن ها برخورد می شود.

احمری با بیان این مطلب که پس از انجام فرآیند ارزیابی، چک لیست ها تهیه شده و به مناطق و نواحی ارسال می شود، گفت: پایش ها به شکل هرساله انجام می شود و پس از شروع پایش ظرف مدت یک هفته گزارش برای شهرداران مناطق ارسال می شود.

معاون پایش اداره کل محیط زیست شهرداری تهران با تاکید بر این موضوع که حوزه محیط زیست گسترده است، بیان کرد: ما در اداره کل محیط زیست باید به تمامی حوزه های مربوطه سرکشی کنیم و به دنبال این هستیم مشکلات را به شکل سامانه ای حل و فصل کنیم و روزانه این ارزیابی را داشته باشیم.

۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 14468

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =