برپایی نمایشگاه و استقرار اتوبوس کتاب در منطقه ۱۹

مهدی بصیری از اجرای ویژه برنامه های متنوع فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در محلات منطقه ۱۹ خبر داد.

به گزارش شهرو به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه هفته کتاب و کتابخوانی را فرصتی مناسب برای ترغیب شهروندان به فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه اعلام کرد و گفت: در همین راستا برنامه های مختلفی ویژه شهروندان منطقه تدارک دیده شده که برپایی نمایشگاه های کتاب در سراهای محلات از جمله آن ها است. همچنین به مناسبت این هفته اتوبوس کتاب برای سهولت دسترسی و بهره مندی شهروندان از کتاب های متنوع با همکاری فرهنگسرای مهر در بوستان ۲۲ بهمن مستقر می شود.
او با اشاره به اجرای مسابقات فرهنگی مختلف به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی ادامه داد: این مسابقات در قالب مطالعه و خلاصه گویی کتاب، تهیه عکس از کتابخانه های خانگی و کتابخوانی در فضای مجازی با مهلت ارسال آثار به سراهای محلات تا ۳۰ آبان در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه به مناسبت این هفته مسابقه ای نیز در قالب معرفی و مطالعه کتاب «کشتی سیراف» ویژه شهروندان و فرزندان کارکنان شاغل در شهرداری ویژه گروه سنی ۱۰ تا ۱۶ سال اجرا می شود.
بصیری گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تور مجازی باغ کتاب در کانال های مجازی محلات برگزار می شود. علاوه بر این پویش نذر کتاب به صورت میدانی و مجازی با هدف تشویق شهروندان به امر معنوی اهدای کتاب و غنی سازی کتابخانه ها در سراهای محلات اجرا خواهد شد.
به گفته این مسئول؛ تقدیر و تجلیل از کتابدار و نویسنده برتر، ثبت نام رایگان در کتابخانه تخصصی سیدالشهدا (ع)، قصه گویی و تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از دیگر برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی است.
 

۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 14497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =