کاهش نقاط تجمع زباله پایتخت به ۵۰ هزار نقطه

بهرامی گفت: در هر شبانه روز برای رفت و روب پایتخت ۱۴ هزار نیرو مشغول هستند و در این شهر با این وسعت و فرهنگ موجود مردم این تعداد نفر بسیار زیاد است.

به گزارش خبرنگار شهر ،جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که صبح امروز دوشنبه یکم آذرماه در محل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج گفت: در خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی بودم و از ایشان پرسیدم بسیجی کیست؟ ایشان فرمودند هرفردی که دلش برای کشور بتپد بسیجی است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: این پرسش مطرح می شود که رسانه را در حاکمیت برای چه چیزی می خواهیم؟ زمانی که مرور ساده ای انجام میدهیم متوجه می شویم کشورهایی هستند که روی رسانه بسیار هزینه می کنند و به آن اهمیت می دهند و برخی ها از این اقدام تعجب می کند و این اقدام از نگاه سیاسی نوعی استثمار تعریف می شود اما نگاه دیگری است که می گوید  رسانه هزینه حاکمیت و مردم را کاهش می دهد. 

بهرامی ادامه داد: در کشورهایی که امپراطوری رسانه در آن وجود دارد هزینه مردم کاهش پیدا کرده است و از این جهت به منظور درک بهتر موضوع می توان دو مثال سیل و کرونا را زد  که در این حوادث رسانه ها می خواستند هزینه مادی و روانی خسارت را کاهش دهند. 

او بیان کرد: تا زمانی که در خدمت شما هستیم از شما می خواهیم که هزینه زندگی مردم را کاهش دهید ، نباید به گونه ای برخورد شود که به عنوان مثال نشان دهیم وظیفه مردم ریختن زباله و وظیفه شهرداری جمع کردن آن از سطح شهر است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: در هر شبانه روز در بخش رفت و روب پایتخت ۱۴ هزار نیرو مشغول فعالیت هستند و در این شهر با این وسعت و فرهنگ موجود مردم این ۱۴ هزار نفر بسیار زیاد است.

بهرامی ادامه داد: وقتی جا به جایی مسئول انجام می شود نباید اقدام های گذشته را صفر کنیم و به مسئول جدید بگویم برای مشکلات موجود چه اقدام هایی را می خواهید انجام دهید.

او بیان کرد: در حال حاضر ریزش برگ های پاییزی مثالی است که رسانه می تواند برگ پاییزی را زباله نشان دهد و بگوید چرا شهرداری آن را جمع نمی کند و از سوی دیگر می تواند بگوید شهرداری چرا زیبایی شهر ( برگ های پاییزی) را پاک و جمع می کنید.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: وقتی در شهر  ابگرفتگی رخ می دهد مردم باید بدانند از ۲ ماهه گذشته لایروبی انجام شده است اما در رسانه های خارجی در زمان بروز مشکلات جوی، بارش ها را با عنوان بی سابقه بیان می کند تا بگوید شهر اماده بود اما میزان بارش ها بی سابقه است.
 
بهرامی ادامه داد: عیب نباید پوشیده شود اما باید بدانیم امنیت شهروندان نیز نباید از بین برود . من خدمت شما می گویم که . برای خادمی آمده ام  و نمی خواهم برای کار خود دنبال سیاسی بازی باشم.

او بیان کرد: در تهران بیش از ۲ میلیون نقطه محل تجمع زباله وجود داشت که امروز به ۵۰ هزار نقطه رسیده است و امیدواریم این نقطه های تجمع زباله به ۱۰ هزار نقطه کاهش پیدا کند و رسانه باید مطالبه گر این کاهش  باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: مناطقی در تهران وجود دارد که  ۳ بار مخازن زباله تخلیه می شود ، این در حالی است که در شهری مانند اصفهان در برخی از نقاط دو هفته یک بار زباله ها جمع آوری می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به پدیده زباله گردی در پایتخت با تاکید بر این نکته که تمام زباله گردها کودکان نیستند، بیان کرد: بخشی از علت زباله گردی در پایتخت به خود ما بر می گرددکه باید شیوه تولید زباله خود را تغییر دهیم.

بهرامی ادامه داد: باید به طرح تفکیک از مبدا کمک شود و باید بدانیم هر کدام از ما در خانه خود وظیفه ای داریم تا از زباله گردی جلوگیری شود و شهرداری نیز در این زمینه  وظیفه دارد زیر ساخت های تفکیک زباله را تکمیل کند و باید قبول کنیم علت برخی از مشکلات و معضلات شهری از خود ما است. 

 او بیان کرد: پولی که از محل زباله گردی به دست می آید داخل جیب آن زباله گرد نمی رود و بارها مشاهده شده است که مردم نیز از آن ها حمایت می کنند. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: اگر مردم در ساعت های مشخص پسماند خود را تحویل دهد و ساعت ماندگاری پسماند در مخازن نیز کاهش پیدا کند تا ۶۰ درصد زباله گردی ها کاهش پیدا می کند.

بهرامی تاکید کرد: بحث تفکیک از مبدا، مخزن و حمل پسماند، ماندگاری پسماند در مخازن از موضوعاتی است که اگر به آن توجه شود باعث کاهش پدیده زباله گردی می شود.

او تاکید کرد: در کشور ما مردم از مسئولان و یا مسئولان از  مردم جلو نیستند و این دو عنصر در کنار هم قرار دارند و اگر مشکلی بیان می شود این نگاه برای حل مشکل است و امروز شما خبرنگاران در این مکان حاضر شدید تا مشکلات را به ما بگویید اما خواسته من این است مردم و مسئول را از هم جدا ندانید.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: شما خبرنگاران رصد و پیگیری کنید تا طرح جامع پسماند به سرانجام برسد و نکته دیگری که باید مطرح شود این است ما امیدوارانه آمدیم بر سر کار برای حل مشکلات و امروز به سمت رسانه ها دست دراز کردیم تا مشکلات هر چه سریعتر حل شود.

بهرامی تاکید کرد: اگر بخش هیجانی خبر از سوی خبرنگار دنبال شود و من هم بخواهم عملکرد خود را توجیه کنم کار پیش نمی رود و در بخش فعالیت روابط عمومی نیز باید بگویم روابط عمومی در چارت سازمانی قرار دارد اما مانع انجام مصاحبه نیستند و جلسه امروز نیز با هماهنگی روابط عمومی انجام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تامید کرد: وضعیت امروز مطلوب  و در شان مردم نیست و در این حوزه کم و کسری ها باید با تفکر ، صبر و تحمل مطرح کنیم اما امیدواریم برنامه تحول، نگهداشت و خدمات شهری در سال ۱۴۰۱ را قبل از عید به همراه برنامه زمان بندی شده را به شما ارایه کنیم.

افتتاح پهنه اول MRF  با هزینه ۵۰ میلیارد تومانی؛ بزودی

محمدمهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه نشست خبری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اصحاب رسانه در آخرین وضعیت احداث پهنه های MRF (تجهیزات بازیافت مواجد زائد جامد)در تهران گفت: چهارپهنه MRF برای تهران پیش بینی شده است که پهنه اول آن بزودی با هزینه ۵۰ میلیارد تومانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: احداث ۳ پهنه MRF دیگر در دستور کار است که با تکمیل آن ۱۲ منطقه تهران پوشش داده می شود.

به گزارش خبرنگار شهر پس از نشست هم اندیشی جلال بهرامی معاون خدمات شهری به همراه روسای سازمان ها و مدیران کل از تازه ترین تجهیزات و ماشین آلات (جنتکس) حوزه نگهداشت شهر بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار شهر در این نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی، محمدمهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، علی محمدمختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهری، اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری نیز حضور داشتند.

۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 14664

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =