برگزاری مانور تجهیزات برف روبی منطقه ۱۹ در بوستان ولایت

مانور بزرگ برف روبی شهرداری منطقه ۱۹ با حضور مهدی پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹، اصغر عطایی مدیر کل خدمات شهری، مجید صبوری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه و جمعی از مسئولین شهرداری در بوستان ولایت برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این مانور مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن بازدید از تجهیزات برف روبی و نیروهای انسانی حاضر در این مانور، از تمهیدات اجرایی شهرداری منطقه ۱۹، آمادگی نیروها و هماهنگی بین دستگاهی ابراز رضایت و تقدیر کرد.  
او در حاشیه این مانور با اشاره به جلسات مشترک با مجموعه ها و شرکت های مسئول مرتبط با این موضوع گفت: درهمین راستا نقاط آبگیر سالهای گذشته با معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران بررسی و قبل از آغاز بارندگی ها اصلاح و یا ترمیم شد.
این مسئول در ادامه به اجرای کارهای زیربنایی در کمسیون سلامت اشاره کرد که در قالب تشکیل کارگروه های مختلف متشکل از نخبگان، اساتید و صاحب نظران انجام می شود و از جمله آن ها کارگروه پسماند است.  
در این برنامه مهدی هدایت شهردار منطقه نیز با اشاره به تمهیدات اجرایی، تقویت هماهنگی بین بخشی وآمادگی صورت گرفته برای مقابله با بارندگی گفت: در همین راستا ضمن شناسایی نقاط آبگیر منطقه و رفع آن ها، تمام مشکلات سال های قبل شناسایی و مرتفع شده است. علاوه براین در سال جاری شاهد لایروبی بخش اعظمی از کانال ها برای پیشگیری از آبگرفتگی و بروز سیلاب احتمالی صورت گرفته و نقاط حادثه خیز برطرف شده است.
او در ادامه به نگاه ویژه شهردار تهران و شورای اسلامی شهر تهران به مناطق جنوبی اشاره کرد و افزود: با توجه به این نگاه و ضرورت کسب رضایتمندی شهروندان، پروژه های محرک توسعه را در برنامه های آتی اجرا خواهیم کرد تا به رضایتمندی شهروندان که محور اصلی همه فعالیت ها و برنامه ها است دست یابیم.
هدایت همچنین به اجرای طرح تحول نگهداشت شهر پرداخت که با هدف رصد مشکلات شهری و پیگیری و ارائه راهکارهای اجرایی برای حل آن ها با مشارکت همه حوزه ها و معاونت های مرتبط با این موضوعات آغاز شده است.
اصغر عطایی مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این برنامه به گستردگی شهر تهران و شیب موجود از شمالی ترین نقطه شهر تهران به جنوبی ترین نقطه آن اشاره و عنوان کرد: با توجه به این موضوع عدم برنامه ریزی باعث اختلال در شهر با کوچکترین بارندگی خواهد شد.  
به گفته او به منظور پیشگیری از بروز آبگرفتگی در سال جاری جلسات مختلفی با مناطق به منظور کسب نظرات و راهکارها برگزار و تمهیدات لازم در قالب انجام پایش و گشت های مستمر برای رفع نقاط آبگیر و ترمیم نقاط بعد از بارش ها اجرا شد.
براساس این گزارش شهرداری منطقه ۱۹ به منظور مدیریت بارندگی ها و پیشگیری از بروز آبگرفتگی های احتمالی، به امکانات مختلفی همچون آماده باش ۴۰۰ نیروی انسانی با تجهیزات انفرادی، ۶ دستگاه خودروی نمک پاش مکانیزه، ۴ دستگاه کامیون با تیغه برف روب، ۱۲ دستگاه کامیون، ۱۶ دستگاه خاور، ۴ دستگاه بابکت، یک دستگاه گریدر، ۲ دستگاه لودر، ۱۲ دستگاه خودروی وانت طرح بازیافت، ۳ دستگاه جرثقیل و ۱۶ دستگاه خودروی پیکاپ شهربان و معبربان مجهز شده است.


 

۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 14709

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =