گازگرفتگی ۶ نفر در منزل مسکونی در قنات کوثر

ملکی جزئیات مسمومیت ۶ نفر از ساکنان یک منزل مسکونی با گاز مونواکسید کربن را در محله قنات کوثر تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در تشریح جزئیات حادثه مسمومیت ۶ نفر از ساکنان یک منزل مسکونی با گاز مونواکسید کربن در محله قنات کوثر گفت: ساعت ۱۸:۲۸ دقیقه (جمعه ششم آذرماه) یک مورد حادثه نشت گاز مونواکسید کربن در یک منزل قدیمی در محله قنات کوثر بلوار شکوفه به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی گزارش شد که یک ایستگاه آتش نشانی پس از اعزام در بازه زمانی ۴ دقیقه به محل حادثه رسید.


سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: پس از رسیدن نیروهای سازمان آتش نشانی مشاهده می شود در یک منزل قدیمی ۱۶۰ متری که در راه پله و تک سالن آن حجم زیادی وسایل مستعمل قرار داشت ۶ نفر (۳ آقا و ۳ خانم) در آنجا زندگی می کنند که داخل منزل نیز وسایل به شکل نامنظم ریخته بود و یک آبگرمکن دیواری بدون دودکش و یک بخاری دارای دودکش نیز در محل قرار داشت.

ملکی ادامه داد: زمانی که نیروهای آتش نشانی به محل حادثه می رسند در همان بدو ورود متوجه صدای نشت گاز شهری می شوند و بلافاصله شیر گاز را قطع می کنند و زمانی که وارد منزل می شوند افراد را در حالت بی حال می بینند که به علت وجود آبگرمکن بدون دودکش علت حادثه نشت گاز مونواکسید کربن تشخیص داده شد.

او ادامه داد: خوشبختانه با حضور عوامل اورژانس معاینه های اولیه این افراد انجام می‌شود و پس از آن برای ادامه درمان تحویل نیروهای اورژانس شدند. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: آبگرمکن ها و پکیج ها از وسایلی هستند که میزان مصرف اکسیژن آنها بالاست و تعبیه آنها در فضای منزل به دلیل نبود جا اقدام اشتباهی است  که انجام می شود و سازمان آتش نشانی قرار دادن آبگرمکن و پکیج را در آپارتمان های کوچک تر از ۵۰ تایید نمی کند و باید نصب آنها در بالکن باشد. 

۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
کد خبر: 14830

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =