بهره‌گیری از ظرفیت‌های حریم منطقه ۱۹ برای توسعه گردشگری

موضوعات مربوط به حریم منطقه ۱۹ طی نشستی با حضور مدیرکل حریم شهرداری تهران و شهردار منطقه بررسی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست که معاون شهرسازی و معماری، شهرداران نواحی ۴ و ۵ و مسئول حریم منطقه نیز حضور داشتند، علیرضا صادقی مدیرکل حریم شهرداری تهران با اشاره به عملکرد و تعامل خوب منطقه ۱۹ در حوزه موضوعات مربوط به حریم، درخصوص لزوم حل مشکلات حریم با اصلاح قانون کلی حریم و یا تغییر در طرح تقسیمات کشوری شهرستان تهران صحبت کرد.
او با اشاره به تداخل مأموریت ها در شهرداری تهران خواستار واگذاری مأموریت ها به نهادهای مربوطه به منظور تسریع در حل مشکلات شد.
صادقی فلسفه نگهداشت حریم را موقعیت این محدوده به عنوان تنفس‌گاه یک شهر و مکانی برای جذب گردشگر عنوان و بیان کرد: احداث کمربند سبز امر صیانت را تسهیل می کند.
 در ادامه این نشست مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به وسعت زیاد بافت حریم و کمبود نیروهای انسانی برای کنترل این محدوده، بر تأمین و بازنگری نیروهای حریم بان فعال در محدوده حریم این منطقه تأکید کرد.
او همچنین خواستار استفاده از ظرفیت های حریم منطقه در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی این منطقه شد.
در این نشست، ضمن تأکید بر تسریع در اجرای پروژه های اصلاح هندسی در روستاهای پلایین، شکرآباد و بلوار علامه عسگری واقع در محدوده حریم این منطقه، شهرداران نواحی ۴ و ۵ نیز به طرح مسائل مربوط به محدوده حریم این منطقه پرداختند.
 

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
کد خبر: 15048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =