دروغ‌ پراکنی‌ها علیه شهرداری تهران در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت دروغ‌هایی علیه شهرداری تهران منتشر شد که هیچ کدام حقیقت نداشت.

به گزارش خبرنگار شهر؛ همواره رسانه‌های مختلفی هستند که با توجه به منافع خود به خبرپراکنی برای تضعیف بخش‌هایی از مدیریت کشور چه در سطح کلان و چه در سطح خرد آن اقدام می‌کنند تا با استفاده از همین موج رسانه‌ای ایجادشده بر اساس خبرپراکنی، آبی گل‌آلود شود تا از این آب گل‌آلود ماهی خود را صید کنند

با روی کار آمدن علیرضا زاکانی و در دست گرفتن سکان مدیریت کلان‌شهر تهران از جانب او مدیریت شهری پایتخت نیز از این هجمه و خبرپراکنی بی‌نصیب نمانده و شهرداری تهران با مدیریت علیرضا زاکانی سیبل اخبار زرد و کذب برخی از رسانه‌های معاند خارجی و مطالبه گر داخلی قرار گرفت، در این گزارش نگاهی اجمالی به برخی از اخبار کذب منتشرشده علیه شهرداری تهران شده است.

ماجرای حذف ردیف‌های حمایتی از شهرداری در بودجه ۱۰۴۱ و نامه‌نگاری چمران

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران ضمن گلایه از کاهش سهم شهرداری‌ها از بودجه ۱۴۰۱ اعلام می‌کند، پیرامون حذف ردیف‌های حمایتی از شهرداری در بودجه۱۴۰۱ نامه‌هایی از سوی شورا تهیه‌شده است و دوستان عضو شورا و حتی معاونین شهردار هم جلساتی گذاشتند.

این اظهارنظر شفاف مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران درباره نامه‌نگاری انجام‌شده از سوی شورای شهر تهران با دولت اما، باظرافتی خاص از سوی برخی از رسانه‌ها به‌گونه‌ای وارونه پوشش داده شد که در آن اعلام شد، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در نامه‌نگاری با علیرضا زاکانی شهردار تهران به دنبال بازگرداندن حقوق مدیریت شهری پایتخت از بودجه ۱۴۰۱ دولت است.

اما رئیس شورای شهر تهران با تأکید برنامه نگاری انجام‌شده با دولت از شهردار تهران خواسته بود که پیگیر نتیجه نامه‌نگاری انجام‌شده باشد که طبق آخرین خبرها علیرضا زاکانی شهردار تهران در دو جلسه آخر با آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیگیر بازگرداندن حقوق مدیریت شهری پایتخت از بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بود.

ماجرای حاشیه‌سازی روزنامه شرق علیه شهردار تهران

یکی دیگر از اتفاقات هفته گذشته انتصاب اعضای جدید هیئات امنای دانشگاه تهران بود که بسیج دانشجویی نسبت به تعدادی از این انتصاب‌ها واکنش نشان داد.

روزنامه شرق مخاطب انتقاد بسیج دانشجویی به برخی از این انتصاب ها را علیرضا زاکانی عنوان کرد و مطلبی با همین مضمون با عنوان «بسیج دانشگاه تهران علیه شهردار تهران» تهیه و در صفحه سیاسی خود منتشر کرد.

با انتشار این مطلب از سوی روزنامه شرق، نصر، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در صفحه خود در فضای مجازی نوشت؛ «اینکه به خاطر کینه‌توزی نسبت به کسی که همیشه رسواتون کرده، مطالبه منطقی مارو به زاکان نسبت می‌دید رو درک می‌کنم. کار همیشگی‌تونه. ممکنه به آقای زاکانی نقدی داشته باشیم، ولی تار موی حاج علی شرف داره به شما»

ماجرای تغییر کاربری خانه شعبان بی‌مخ

حواشی تغییر کاربری خانه شعبان بی‌مخ از جایی به علیرضا زاکانی شهردار تهران انتساب داده شد که حجت‌الاسلام محمد آقا میری عضو شورای شهر تهران در صحن شورا به موضوع تغییر کاربری خانه شعبان بی‌مخ واکنش نشان می‌دهد و از شهرداری می‌خواهد موضوع تغییر کاربری خانه شعبان بی‌مخ را پیگیری کند تا این مکان که به گفته او درگذشته محل هم‌پیالگی دوستان شعبان بی‌مخ و دورهمی اراذل و اوباش بوده است، دیگر مرکز فعالیت‌های دینی نباشد.

این تذکر حجت‌الاسلام محمد آقا میری در برخی از رسانه‌ها به‌گونه‌ای دیگر پوشش و بازتاب داشت.

برخی از رسانه‌ها و کانال‌های خبری در فضای مجازی این تذکر حجت‌الاسلام آقا میری را به‌گونه‌ای پوشش داده و منعکس کردند که گویی تبدیل خانه شعبان بی‌مخ به مرکز فعالیت‌های دینی در دوره مدیریت علیرضا زاکانی شهردار تهران بوده است.

سعید شاهمیر معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر پیرامون حواشی ایجادشده در این زمینه گفت: این  خانه بنا به تصمیمی که در دوره گذشته مدیریت شهری گرفته‌شده بود به مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران اختصاص یافت و این مسئله هیچ ارتباطی به دوره کنونی مدیریت شهری ندارد.

ماجرای آرزوی زاکانی برای خواهرخواندگی تهران و نجف

علیرضا زاکانی شهردار تهران در دفتر خود میزبان هیئت مدیریت شهری نجف اشرف بود که زاکانی در این دیدار با اشاره به ارتباط قلبی و پیوستگی ایران و عراق خواهرخواندگی این دو شهر را آرزوی مدیریت شهری اعلام کرد.

اما این خبر از سوی رسانه‌های معاند با نظام به‌گونه‌ای هماهنگ پوشش و بازتاب داده شد تا نشان دهد تهران به دنبال ارتباط با شهرهایی است که ازلحاظ مدیریت و امکانات شرایط مطلوبی ندارند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیش از دیدار و ملاقات خود با هیئت مدیریت شهری نجف با سفرا سوریه،ژاپن و ایتالیا نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود که در دیدار خود با جوزپه پرونه سفیر ایتالیا پیشنهاد خواهرخواندگی تهران و رم و تشکیل کارگروه مشترک بین این دو شهر را داده بود و این خبر به شکل هماهنگ از پوشش خبری رسانه‌های معاند خارج‌شده بود.

انتهای پیام/

۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 15062

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =