برگزاری اولین نشست علمی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۶

اولین نشست علمی پیشگیری از آسیب های اجتماعی (دیار نشاط و سلامت) با حضور شهردار منطقه ۱۶، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، جمعی از اساتید دانشگاه‌های تهران و آزاد، معتمدین و فعالان حوزه اجتماعی در محله باغ آذری و فعالان حوزه رسانه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سالن جلسات دفتر شهردار منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه با اشاره به اهمیت موضوع جمع آوری اطلاعات و توجه ویژه به طرح مطالعاتی بر اساس تحقیقات میدانی و مطابقت با تئوری های قابل برنامه ریزی اظهار کرد: این جلسات با هدف شناخت معضلات و مشکلات و ریشه یابی جهت تصمیم گیری های مهم و اجرایی شدن برنامه های صحیح برگزار می شود.

او افزود: در هر جامعه شهری حضور و نمود آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، زنان بی سرپرست و بدسرپرست، کودکان فرار، کار و خیابانی، خشونت و... یکی از واقعیتهای اجتماعی است و هیچ جامعه ای را نمیتوان به دور از این گونه آسیبهای اجتماعی متصور شد ولی آنچه در برخورد با این مسائل اهمیت دارد نخست شناخت علمی ریشه های اجتماعی آن است و دوم شیوه برخورد و مدیریت آنها است. مدیریت آسیب ها در مراحل پیشگیری، کنترل، درمان و کاهش آن حائز اهمیت است، و شرط انجام یک برنامه موفق در برخورد با آسیب های اجتماعی شناخت علمی و کارشناسانه است.

شهردار منطقه ۱۶ در ادامه خاطر نشان کرد: مشکلات فرهنگی، معضلات اجتماعی، محرومیت زدایی، کارآفرینی و اشتغالزایی و مطابقت برنامه ها بر اساس نیازهای محله و فراهم آوردن حداقل های محیطی و فرهنگی و جلب رضایت شهروندان از مباحث مهم این سلسله نشست ها است که با هدف تهیه یک برنامه زمان بندی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با قابلیت اجرایی در حوزه های اجتماعی فرهنگی، عمرانی، شهرسازی و ... بررسی می شود.

محمد مهدی پورآقایی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز با اشاره به معضلات محله باغ آذری از جمله ترمینال جنوب، خیابان هرندی، معتادان متجاهر در بوستان میثاق، بافت های فرسوده و ... گفت: این محله علی رغم داشتن فرصت هایی چون بوستان بزرگ بعثت و بازار بزرگ شیشه بلور، به دلیل وجود معضلات مذکور دچار مشکلاتی بزرگ شده زیرا این فضاهای عمومی موثر، زمینه ساز ایجاد تعاملات اجتماعی است که بیش از هرچیز نیازمند امنیت است. امروزه آسیب های اجتماعی چنان بنیان های جامعه را تحت تاثیر قرار داده که تلاش همه اقشار را می طلبد.

او افزود: امروزه آسیب های اجتماعی مانند بزهکاری، طلاق، خودکشی نوجوانان، فرار از مدرسه، ارتباط با جنس مخالف و دزدی نتیجه عواملی مانند مشکلات اقتصادی، عدم ارتباط صحیح با فرزندان، بیکاری، عدم ثبات شغلی خانواده ها، سبک های فرزند پروری نامناسب و ... است. هدف  اصلی برگزاری این جلسات بررسی نقش مشاوران و روانشناسان در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 15200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =