معاون شهردار تهران: عینک کرونا آینده بشر را به ما نشان می دهد

شهر: معاون شهردار تهران در هفتمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی از تغییرات مدیرت شهری به تبع تغییرات جهانی به واسطه کرونا سخن گفت و اعلام کرد که امروز در یکی از نقاط عطف تاریخی هستیم و عینک کرونا اینده بشر را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد رضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از سخنرانان هفتمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی بود. او در این مجمع گفت: ملت های آسیایی می توانند با تلاش مسیر اینده را هموار کنند و موانع را می توان با همکاری از سر راه برداشت.

او ادامه داد: پیوندهای تاریخی، منافع مشترک و دین اسلام به عنوان یک عامل پیوند دهنده اصلی میان کشورهای آسیایی هستند. شهرها این قدرت و نفوذ را دارند که سیاست ها را تغییر دهند. امروز در یکی از نقاط عطف تاریخی هستیم عینک کرونا اینده بشر را  نشان می دهد.

جوادی یگانه گفت: کرونا تغییرات عمده ای در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد کرده که مدیریت جهانی را دچار تغییر بسیاری می کند که تغییرات مدیریت شهری به تبع ان زیاد خواهد بود. شهروندان تهران و همه مردم ایران روزانه در حال مبارزه با دو ویروس هستند؛ کرونا و تحریم و روزانه  تعداد زیادی از مردم به همین دلیل جان خود را از دست می دهند.

معاون شهردار تهران بیان کرد: اگر رهبران جهان نتوانند مشکلات را حل کنند این مدیران شهری هستند که باید حاکمان خود را وادار به بازگشت به اصول اجتماعی کنند. ما در شهرداری تهران تلاش کردیم که هیچ گروهی را فراموش نکنیم چرا که شعار ما این است که با هم به سلامت برسیم.

او ادامه داد: گرمخامه های تهران ظرفیت خود را چند برابر کردند. ۲۱ گرمخانه با ۴ هزار نفر ظرفیت به صورت شبانه روزی سه وعده غذایی در اختیار نیازمندان قرار دادند و پزشک و روان شناس به انها کمک می کند که توزیع لوازم بهداشتی داشته باشند. ۴ مرکز پرتو در حال خدمت رسانی به کودکان کار و خانواده انهاست که لازم است ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از خانواده ها حمایت کند.

جوادی یگانه ادامه داد: ۳۰۲ خانه سلامت فعالیت خود را گسترش داده اند. همچنین برای پیشگری از کرونا و قطع زنجیره، تمام پارک ومراکز فرهنگی را تعطیل کردیم و خطر حضور شهروندان را به حداقل رساندیم و تلاش کردیم پیام های بهداشتی را به شهروندان برسانیم. بیش از ۴۰۰ مدیای اموزشی تولید شد و علاوه بر آموزش اولیه پیشگیری تولیدات دیگری انجام شد. سه کمپین در خانه می مانیم و دوری دوستی اجتماعی و شهر سالم  نیز ایجاد شد.

معاون شهردار همچنین گفت: علاوه بر تولید محتوای اموزشی برای کودکان طرح اهدای کتاب الکترونیک انجام شد که ۲۷ هزار کتاب در اختیار کودکان قرار گرفت.

باید تمام جهان در کنار هم در مقابل کرونا بایستند

محمد تقیه، عضو مجمع شهرداران آسیایی از دیگر سخنرانان بر مسایل اجتماعی و اولویت های اجتماعی در دوران کرونا تأکید کرد و گفت: باید جوامعمان را همراهی کنیم. با اینکه توانستیم خیلی سریعتر از دولت های ملی عمل کنیم، اولویتمان این است که ضد عفونی کننده را بین شهروندان توزیع کنیم و قرنطینه را رعایت کنیم.

او ادامه داد: باید انعطاف پذیری لازم را داشته باشیم. تلاش می کنیم شهرداری ها و ‌دانشگاه ها را به هم نزدیک کنیم و روش جدیدی را در این زمینه در منطقه خود در اسیا و غرب اسیا و در تهران ایجاد کردیم.

تقیه گفت: در عمان در منطقه ای که ما هستیم با شهرداری های منطقه خاورمیانه و غرب آسیا همراه هستیم و باید مدل های جدید ایجاد کنیم و بر پایداری فرصت های اقتصادی تاکید داریم. باید مشارکت میان جوامع را تقویت کنیم  و این یک پدیده جهانی است و واکنش جهانی را می طلبد. در برخی مناطق شهری می بینید که تراکم جمعیت بیشتر است  و باید تعامل بیشتر باشد.

این عضو مجمع شهرداران آسیایی بیان کرد: الان زمان ان فرا رسیده که تمام جهان  دست به دست هم بدهند که در برابر این پدیده بایستیم و باید در این مسیر نگاه خوشبینانه داشته باشیم. پدیده های مختلفی در جهان داریم باید همه انها را در نظر داشته باشیم.

اجلاس ها باید به شهرهایی که نیار دارند کمک کنند

در ادامه محمد نظرپور، شهردار ارومیه گفت: امروز همه انسان ها گرفتار ویروس کرونا هستند. ما در طول این مدت تا کنون ۱۴ نفر کشته در ارومیه داشتیم و ۲۰۰ مریض کرونایی در این شهر بستری هستند و با وجود همه سختی ها که امروز پیش پای شهرداری هاست معیشت و مشکلات اجتماعی شهروندان حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: امروز این اجلاس ها باید به شهرهایی که نیار دارند کمک کنند و حضور فعال در نهادهای مالی داشته باشند. امروز ۷۰ درصد اداره شهرهای اسیایی توسط شهرداری ها انجام می شود و نیازمند مساعدت های مالی هستند و با توجه به دشمنی امریکا علیه ایران بخش عمده ای از بیماران نتوانستند درمان به موقع داشته باشند. باید بیانیه نهایی به دریافت دارو به مردم ایران کمک کند.

پکیج توریستی بانکوک برای کرونا

بالوک سواندی، مشاور ارشد شهردار بانکوک نیز گفت: در خصوص تاثیر کووید ۱۹ در تایلند و وضعیت کنونی تدابیری در نظر گرفتیم. کووید ۱۹ وقتی در تایلند شروع شد تاثیر زیادی روی شرایط اقتصادی و سیاسی بانکوک گذاشت. شهر بانکوک وظایف سنگینی دارد. تایلند دومین کشور جهان در مقابله با بیماری کرونا است و در ۳۲ روز متوالی شاهد صفر شدن بیماری بودیم.

او ادامه داد: سیاست ها و راهبردهایی داریم و دولت می خوهد برنامه هایی را دنبال کند که بانکوک باید مسایل را تسهیل کند. دولت قصد دارد یک تریلیون واحد پول تایلند را به انگیزش های اقتصادی تخصیص دهد. برنامه اقصاد جوامع و توسعه محله ای داریم که بانک به کسب و کارهای کوچک تسهیلات می دهد. دولت و شهر بانکوک پکیج توریستی و گردشگری را مصوب کردند که از اکتبر ۲۰۲۰ دنبال می شود و امیدواریم خسارت کسب و کارها را جبران کند.

سواندی گفت: یک برنامه ترابل بابل داریم که بر این اساس تایلند اماده است که میزبان باشد و از کسانی که مراقبت های پزشکی را دنبال می کنند. قرنطینه ۱۴روزه  را نخواهیم داشت و مسافران را ملزم می کنیم پروتکل ها را بر اساس یک اپلیکیشن موبایلی دنبال کنند. ۹ بیمارستان در بانکوک به کرونا می پردازند که ۶۸ مرکز بهداشت داریم و از جوامع محلی تشکر می کنیم. ۱۱ هزار داوطلب داشتیم که به جلوگیری از شیوع ویروس کمک کردند.

او ادامه داد: در شهر بانکوک تاکید کردیم که مراقبت لازم صورت بگیرد. شهر بانکوک مراقبت ها را اعمال کرده و باعث مهار بیماری و بهبود بیماری شده است. تجربیات ما می گویند که شهر بانکوک این تدابیر را به شکلی فعالانه دنبال می کند.

خبر سخنرانی شهردار تهران در این مجمع را اینجا بخوانید. همچنین خبر سایر سخنرانان را اینجا بخوانید.

۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 1542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =