به گزارش خبرنگار شهر، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، دوشنبه -۲۲ آذر ۱۴۰۰- در حاشیه مراسم «بهرهبرداری از فاز نهایی پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر و افتتاح پل اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار» بیان کرد: امروز با حضور شهردار تهران دو پروژه مهم عمرانی افتتاح خواهد شد. پروژه نخست به «سه راه باقر شهر» معروف است. این پروژه ضلع شمالی بهشت زهرا (س) را به بزرگراه شهید کاظمی و آزادراه تهران-قم اتصال میدهد.
معاون شهردار تهران در ادامه بیان کرد: این محور مواصلاتی، حجم تردد بسیاری را از دل خود به علت استقرار بهشت زهرا (س)، منطقه پالایشگاه تهران و جاده قدیم قم عبور میدهد. همچنین ترافیک بسیاری به علت حضور خودروهای سنگین در این محور ایجاد میشود که به همین جهت پروژه مذکور از ۱۰ سال گذشته طراحی و آغاز شده است. متأسفانه پروژه به دلایل مدیریتی و معارضین متوقف شده بود که مدیریت شهری جدید، باقی مانده ۱۰ درصد پیشرفت پروژه را ظرف مدت سه ماه اخیر به سرانجام رساند.
شعبانی درباره پروژه «پل اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار»، توضیح داد: وسایل نقلیه عبوری از محور امام رضا (ع) به تهران حرکت میکنند و قصد دارند به سمت بزرگراه آزادگان یا غرب و جنوب غرب تهران تغییر مسیر دهند. با این پروژه دیگر نیازی نیست که خودروها به سمت بزرگراه بسیج بروند و با این پل به بزرگراه شهید رستگار اتصال پیدا میکنند و به سمت آزادگان غرب حرکت میکنند.
به گفته او؛ این پروژه نیز بار ترافیکی خودروهای سنگین را در شهر کاهش میدهد. برای این پروژه از ابتدا تا به امروز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده چرا که در دو فاز اجرا و انجام شده است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه پروژه معارضین بسیاری نداشته و تصور میشود که بیشتر معارض مدیریتی در پروژه بوده است، افزود: باید همت مدیریت شهری بر این بود که پروژه را به سرعت تمام کند. شهروندان این منطقه تا به امروز صبور بودهاند و به علت کم کاریهای صورت گرفته از آنها پوزش میخواهم. امید است که دیگر شاهد تأخیرات اینچنینی در پروژههای عمرانی شهر تهران نباشیم.
اصلاح دسترسی های بهشت زهرا(س)
شعبانی درباره جزئیاتی از تغییرات صورت گرفته برای پروژه «تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر»، بیان کرد: سه جلسه با مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) برگزار شد تا دسترسیهای ورودی و خروجی بهشت زهرا (س) اصلاح شود. این مجموعه ورودی و خروجیهای متعدد و بعضاً ناموزونی با دسترسیهای اطراف دارد. کندروهای بهشت زهرا (س) کامل نیستند.
او در ادامه توضیح داد: کندروهایی که دسترسیهای داخل بهشت زهرا (س) را شکل میدهند باید ساخته شوند، این موضوع بسیار برای معاونت اهمیت دارد و در طرح جامعی که برای بهشت زهرا (س) تدوین میشود، لحاظ خواهد شد. همچنین دسترسیهای داخل مجموعه باید تا حدودی اصلاح شود. یکی دیگر از مشکلات مجموعه بهشت زهرا (س)، پارکینگ است. پارک دوبل خودروها باعث میشود که ورودی و خروجیهای مجموعه مسدود شود که این مورد هم اصلاح خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه شهید نجفی رستگار حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است، گفت: این پروژه معارضین بسیاری داشته که همین موضوع هزینه پروژه را افزایش داده است. باید بار شرقی تهران از بدنه شهر فاصله گیرد. یکی از اقدامات درحال اجرا، پروژه شهید شوشتری است. این پروژه به عنوان تکمیل کننده رینگ شرقی شهر تهران است و نباید اجازه داد که خودروهای سنگین وارد بزرگراه بسیج شوند و ترافیک، آلودگی هوا، صوتی و ... ایجاد کنند.
شعبانی با اعلام اینکه بیش از ۹۰ تقاطع بزرگراهی در شهر تهران وجود دارد که تکمیل نشدهاند، افزود: این تقاطعهای تکمیل نشده مسیر شهروندان را بیش از ۷۳۷ کیلومتر افزایش داده است. این ۷۳۷ کیلومتر با ساخت و احداث کامل ۹۰ تقاطع تبدیل به ۶۰ کیلومتر خواهد شد. این اقدام منافعی نظیر صرفه جویی در زمان، بنزین، کاهش آلودگی هوا و صوتی و ... برای شهروندان به ارمغان میآورد.
انتهای پیام/
نظر شما