کاهش بخشی از مشکلات ترافیکی با فرهنگ‌سازی و آموزش بهینه

شهردار منطقه ۳ بخش عمده‌ای از مشکلات موجود در حمل و نقل و ترافیک را ترویج فرهنگ و آموزش برشمرد که با فراهم کردن فضای گفتمان به صورت حلقه‌ای، بر قشر زیادی از افراد جامعه، تاثیر شایان توجهی می‌گذارد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، حمید جوانی در جمع رانندگان اتوبوس، تاکسی شهری و اینترنتی گفت:  فرهنگ سازی و آموزش موضوعات ترافیکی باید به طور جد پیگیری شود و در ابتدای امر باید از خودمان شروع کنیم.

شهردار منطقه ۳ با بیان اینکه ۸۰ درصد از شهروندان به صورت مستقیم و غیر مستقیم با حمل و نقل سر و کار دارند، افزود: با ایجاد زیرساخت های مناسب در زمینه  آموزش و فرهنگ سازی در مساجد، مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه ها قطعا در کوتاه مدت می توان تاثیرشگرف آن را در ترافیک شهر مشاهده کرد.

او رانندگان را سفیر آموزشی شهرداری در حوزه حمل و نقل دانست و اظهار داشت: بهسازی و نوسازی حمل و نقل همراه با تعامل موثر رانندگان و مسافران فراهم می شود.

در ادامه مریم نخعی پور معاون حمل و  نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳، رانندگان را بازوهای ترافیکی منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی خطوط مترو که غرب را به شرق تهران متصل می کند و خط دیگری که از متروی چیتگر مسافران را به میدان ونک انتقال می دهد، تا ۱۰ سال آینده ترافیک تهران کاهش یابد.

معاون حمل و  نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ گفت: مطالعات تخصصی در زمینه ساماندهی خط های وسایل حمل و نقل عمومی  با بهره برداری از روش های نوین، راه اندازی قطار سبک شهری در اتوبان همت و... در حال انجام است.

او افزود: ایجاد خط اتوبوس از میدان ونک به غرب تهران، ساماندهی مسافر در تقاطع ولیعصر-نیایش، پایانه ونک، شناسایی و پوشش دهی به محدوده های فاقد تاکسی، افزایش خطوط حمل و نقلی در محلات و ... جزو طرح های کوتاه مدت این معاونت است.   

نخعی پور به سیستم آموزش ترافیکی تخصصی منطقه اشاره کرد و از رانندگان درخواست کرد که شرکت فعالی در این دوره ها داشته باشند.

در پایان شهردار منطقه ۳ از رانندگان اتوبوس، تاکسی شهری و اینترنتی و شهروند دوچرخه سوار با اهدای لوح تقدیر کرد.
    
 

۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 15609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =