یلدای فاطمی در منطقه۱۳ مزین به نام و یاد شهدا شد

همزمان با یلدای فاطمی و به منظور تجلیل از مقام شامخ خانواده‌های معظم شهدای ساکن در منطقه۱۳، ویژه برنامه‌ای با حضور نرجس سلیمانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمد بنی حسن مدیر کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران، محمدهادی علی احمدی شهردار منطقه۱۳ و افضلی رئیس بنیاد شهید مناطق۱۲، ۱۳و ۱۴ شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهر ‌و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳ ، نرجس سلیمانی نایب رئیس و مخبر کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه در هر جایگاهی که قرار داریم، خود را مدیون پدران و مادران شهدا بدانیم، گفت: شجاعت شهید از مادر و پدر ایثارگری است که تربیت چنین فرزندی را به‌بهترین نحو و با معیارهای اسلامی و به‌نکویی انجام داده و به‌عهده داشته است.

او افزود: مادران شهدا، الگوی صبر، مقاومت و ایستادگی بوده و یادگاران گهرباری هستند که همواره شایسته تقدیر و سپاسگزاری‌ جامعه بوده و خواهند بود.

فرزند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عین حال تأکید کرد: بی‌تردید خلوص خانواده معظم شهدا ، الگویی برای نسل جوان کشورمان بوده و امید است که با تکریم و احترام به آنان، بتوان یاد عزیزانشان را گرامی داشته و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم

شهردار منطقه۱۳ نیز در حاشیه این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و مصادف شدن آن با شب یلدا، تجلیل و تکریم خانواده های شهدا را یک وظیفه دانست و گفت: در این شب بلند سال یاد می کنیم از سفر کردگانی همچون شهدا، بویژه شهیدان دوران دفاع مقدس،  مدافع سلامت و امنیت و همچنین سالار شهیدان کشورمان حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم که در این چند سال گذشته تعداد زیادی از آن ها در پی مبارزه با تکفیری ها مجاهدت کردند و در این راه از جانشان گذشتند و به بهشت ابدی پر کشیدند.

علی احمدی افزود: این روزها در بلندای شب یلدا با پایان کوتاهی عمر مادر سادات حضرت فاطمه زهرا (س) همراه شده است و با توجه به اینکه فاطمیه لباس سیاه برتن مردم پوشانیده و نوای گرم یا زهرا(س) در این ایام از هر محله ای بلند است، تصمیم بر این گرفته شد تا در حد بضاعت از خانواده های معظم شهیدان ساکن منطقه تجلیل شود.

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن اجرای برنامه مرثیه سرایی به مناسبت ایام فاطمیه، هدایایی به همراه تابلوهای منقش به نام شهدا بر روی برگ های پاییز به خانواده های معظم شهیدان اهدا شد.

۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 15812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =