لزوم همکاری تمامی دستگاه های دخیل در قانون هوای پاک با شهردار تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران معتقد است وقتی به شهردار تهران مدیریت آلودگی هوای شهر واگذار می شود، باید تمامی دستگاه‌های دخیل در قانون هوای پاک با یکدیگر هماهنگ بوده و با شهرداری تهران همکاری کنند تا شاهد این نباشیم که هر دستگاه اقدام متفاوتی انجام دهد.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با شهر، درباره واگذاری مدیریت آلودگی هوای پایتخت به علیرضا زاکانی شهردار تهران طی تعامل دولت و شهرداری، بیان کرد: موضوع مهم در تصمیم واگذاری مدیریت آلودگی هوای پایتخت به شهردار تهران این است که همه دستگاه‌ها باید با او همکاری کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن اشاره به ناهماهنگی و موازی کاری دستگاه‌های دخیل در قانون هوای پاک، عنوان کرد: شاهد این هستیم که در هر یک از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه، تصمیمات جداگانه‌ای اتخاذ می‌شود و هر وزارتخانه نظیر نفت، صمت و ... اقدامی متفاوت انجام می‌دهد.

تشکری هاشمی در ادامه بیان کرد: کسی که مسئولیت مدیریت آلوگی هوای تهران را بر عهده می‌گیرد باید بتواند وزارتخانه‌های متعدد و سازمان‌ها را بری حل مشکل آلودگی هوای پایتخت با یکدیگر همانگ کند.

او با بیان اینکه اگر این اقدام توسط هرکسی امکان پذیر باشد، واگذاری مدیریت به او مطلوب و پذیرفته است، افزود: اما اگر این مطلوبیت اتفاق نیفتد و همچنان وزارتخانه‌ها در سلسله مراتب خودشان، عملیات جداگانه‌ای را انجام دهند، دیگر مهم نیست که چه کسی مسئول است چرا که همچنان وضعیت آشفتگی در تولید آلاینده‌ها و مزاحمت‌های مربوط به سلامت شهروندان ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وضعیت مازوت سوزی صنایع و پلایشگاه‌های پایتخت و اطراف آن چگونه است، بیان کرد: اطلاعاتی از مازوت سوزی در صنایع و کارخانجات تهران ندارم البته هرچند که صنایع اعلام کرده‌اند مازوت سوزی ندارند. اما آلودگی هوای شهر تهران نشان دهنده این است که از سوخت‌های آلوده کننده استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 16019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =