برگزاری مانور پناه‌گیری، تخلیه و اسکان اضطراری در زمان زلزله در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری مانور پناه‌گیری، تخلیه و اسکان اضطراری در روز ملی ایمنی در برابر زلزله در بوستان زندگی خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه با اشاره به ۵ دی، سالروز وقوع زلزله بم گفت: حادثه دردناک وقوع این زلزله و آسیب‌دیدن شمار بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان، اهمیت و حساسیت آمادگی برای حوادث احتمالی بعدی را به همه مسؤولان و مردم گوشزد می‌کند.

یزدی ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه و همه ملت ایران افزود: در سالگرد این واقعه که روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش آثار بلایای طبیعی نام‌گذاری شده، مطابق دستورالعمل‌های ارسالی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و سازمان هلال‌احمر، مانور سراسری در سطح تهران با عنوان آموزش پناه‌گیری، تخلیه اضطراری و اسکان اضطراری شهروندان شهر تهران برگزار شد که منطقه ۱۲ نیز این مانور را در سه محله کم‌برخوردار امامزاده یحیی (علیه‌السلام)، پامنار و هرندی به اجرا درآورد؛ به این ترتیب که در دو محله امامزاده یحیی (علیه‌السلام) و پامنار به صورت آموزش نظری پناه‌گیری و تخلیه اضطراری و در محله هرندی به صورت گسترده و عملی با حضور مدیرکل سازمان هلال‌احمر استان تهران و نیروهای این سازمان برگزار شد.

او توضیح داد: در این مانور که به صورت هماهنگ، رأس ساعت ۱۰ صبح اجرا شد، پس از اعلام آژیر زلزله، شهروندان حاضر که پیش از این ساعت، آموزش‌های لازم را به‌طور نظری کسب کرده بودند، به کمک نیروهای سازمان هلال‌احمر و نیروهای خانه‌های دوام و ایمنی منطقه از ساختمان‌های مجاور محل مانور، تخلیه و در چادرها و محل‌های اسکان اضطراری‌ای که در سطح بوستان زندگی تهیه شده بود، مستقر شدند. این شهروندان پس از اسکان در چادرهای برپاشده سازمان هلال‌احمر و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، شیلترباکس‌های تجهیزات و ملزومات اولیه زندگی شامل پتو، متکا، ظرف‌های آب و... را دریافت کردند تا با این نوع تجهیزات آشنا شوند که در صورت نیاز بتوانند در زمان محدود، امکانات ضروری خود را تهیه کنند.

شهردار قلب طهران، سطح بوستان زندگی را یکی از مراکز تخلیه امن محدوده محله هرندی معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به این مسأله، استقرار چادرهای اسکان کارگری در این مانور و بلوک‌بندی سطح آن توسط گروه‌های امداد و نجات هلال‌احمر و ستاد پیشگیری و مدیریت بحران منطقه تمرین شد و نحوه تقسیم وظایف این دو ستاد و همکاری و هماهنگی نیروهای داوطلب واکنش اضطراری محله نیز بررسی شد.

او برگزاری این مانورها را در ایجاد آمادگی شهرداری منطقه ۱۲ و دیگر ارگان‌های امدادرسان منطقه برای رویارویی با حوادث احتمالی مؤثر دانست و گفت: ان‌شاءالله آموزش‌های لازم در این زمینه نیز که در سراسر شهر تهران توسط سراهای محلات رایج است، به‌زودی به تک‌تک منازل مسکونی انتقال داده شود تا در هر خانواده‌ تهرانی، دست‌کم یک نفر بتواند خدمات لازم را به دیگر اعضای خانواده ارائه دهد و در مواقع بحران، هر خانواده ضمن حفظ آرامش خود از طریق اصول و ضوابط مناسب، بتواند پناه‌گیری و تخلیه را به‌درستی به انجام برساند.

۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 16045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =