کلیات طرح «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» تصویب شد

در جریان سی و ششمین جلسه شورای شهر طرح «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» مورد بررسی قرار گرفت و درنهایت، کلیات طرح «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید و پس از تصویب این طرح در فرمانداری تهران و ابلاغ توسط شهرداری تهران، به کارگیری بستگان مدیران شهری در بدنه شهری ممنوع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، یکشنبه- ۱۲ دی ۱۴۰۰- در جریان سی و ششمین جلسه شورای شهر طرح «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورا نظراتشان را مطرح کردند. 
لازم به ذکر است؛ یک فوریت این طرح در بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید که بر اساس آن مقرر شد این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های شورا و از جمله کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ارسال شود. 
در این جلسه ناصر امانی عضو شورای شهر عنوان کرد: طبق قانون انتصاب یک مدیر به مسئولیتی که شرح شغل به آن ندارد، ممنوع است و این شرح شغل دارای مفاد مشخصی در قانون است. 
امانی اضافه کرد: شورای شهر تهران در دوره گذشته مصوبه تعارض منافع را به تصویب رساند اما هیچ‌گاه این مصوبه اجرا نشد و این در حالی بود که اعضای شورای شهر تهران خودشان در دوره گذشته این مصوبه را اجرایی نکردند. 
همچنین یکی از پیشنهادات ناصر امانی در طرح اشاره شده این بود که در تبصره ۱۰۰ گنجانده شود که طرح «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» از ابتدای سال ۱۴۰۰ عملیاتی شود که البته این پیشنهاد مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار نگرفت. 
همچنین احمد صادقی عضو شورای اسلامی درباره لایحه «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» گفت: پیشنهاد بنده اصلاح عنوان طرح است و با تغییر کلمه شهرداری، آن را به مدیریت شهری تبدیل کنیم تا شورای شهر را نیز شامل شود. 
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: افزایش مجازات مطرح شده در طرح نیز پیشنهاد دیگر بنده است. شورای قبل خود را از بحث تعارض منافع مبرا کردند و از زمان تصویب این مصوبه تعدادی از بستگان شورای پنجم در مدیریت شهری استخدام شدند و اسامی آنها مشخص است. 
صادقی بیان کرد: اگر در قانون چنین طرحی داریم اما شهرداری آن را اجرا نمی‌کند، چرا در حال تصویب این طرح هستیم و باید همین قانون موجود را اجرا کنیم. 
درنهایت پس از ارائه پیشنهادات مختلف، کلیات طرح «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. پس از تصویب این طرح در فرمانداری تهران و ابلاغ توسط شهرداری تهران، به کار گیری بستگان مدیران شهری در بدنه شهری ممنوع خواهد شد. 

انتهای پیام/

۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 16283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =