برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک شهدا در منطقه ۱۷/اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در اماکن عمومی

شهردار منطقه ۱۷ از اجرای ده‌ها برنامه به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در این محدوده از شهر تهران خبر داد و گفت: تشییع و تدفین پیکر پاک شهدای دفاع مقدس جمعه ۱۷ دی ماه در این منطقه برگزار می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا شنگی در این باره گفت: باتوجه به اینکه این محدوده از شهر تهران با تقدیم ۴ هزار شهید به انقلاب اسلامی به دارالشهدای تهران مزین شده است، به همین منظور در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی برنامه های متنوعی در این محدوده از شهر تهران به اجرا در آمده است.

شنگی افزود: در نخستین اقدام شهرداری منطقه ۱۷، اداره زیباسازی شهرداری منطقه نسبت به نصب بنرهایی با محتوای ایام فاطمیه و سیاه پوش کردن معابر و میادین شهری به ویژه در میدان ۹ دی که در این منطقه قرار دارد، اقدام کرده است.

او ادامه داد: اداره پسماند کارتن های پلات و کیسه های تجزیه پذیر بین مساجد و هیئت های مذهبی توزیع کرده است.

شهردار منطقه ۱۷ به برنامه های فرهنگی و اجتماعی در هفته اخیر پرداخت و گفت: برپایی ایستگاه های فرهنگی در معابر اصلی منطقه، طرح زیر آسمان روضه، مادران شهدا بانون بسیجی، لیگ فوتسال بین جوانان مساجد، مسابقه ورزشی ویژه بانوان، اجرای طرح پدر و دختر به میزبانی منطقه ۱۷، مسابقه دل نوشته به حضرت زهرا(س) و میز خدمت سلامت به یاد حاج قاسم به مدت چند روز در مساجد منطقه به اجرا در آمده است.

شنگی اظهار داشت: مراسم گرامیداشت سردار دل ها با حضور شورایاران و مدیران سراهای محلات در فرهنگسرای حاج قاسم سلیمانی، اجرای طرح کوچه های فاطمی، برپایی موکب های مذهبی در معابر شهری، پوشش کامل سازه های در اختیار به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حاج قاسم سلیمانی، برگزاری مراسم گوناگون در محلات مختلف از جمله مسجد امام رضا (ع) در محله وصفنارد، محله بلورسازی، مزار شهدای گمنام محله ابوذر از دیگر برنامه ها در این ایام در منطقه ۱۷ بوده است.

او عنوان کرد: نمایش آئینی چادر خاکی، برگزاری مراسم بانوان فاطمی به یاد حاج قاسم و ایام فاطمیه و برگزاری گردهمایی ادای احترام بانوان ورزشکار این منطقه به مقام شامخ سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی توسط  اداره تربیت بدنی منطقه به اجرا در آمده است.

شنگی افزود: برگزاری محفل شعر خوانی با موضوع  سردار دل ها با حضور شاعران بنام کشور به اجرا در آمد.

او خاطر نشان کرد: روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه (فردا) برنامه ای به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) تجمع هیئت های مذهبی منطقه در میدان ابوذر برگزار خواهد شد که عوامل معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۷ اقدام به نظافت محور عزاداری قبل، درحال برگزاری و بعد از برگزاری مراسم خواهند کرد.

شنگی تصریح کرد: ساعت ۸:۳۰ صبح روز جمعه ۱۷ دی ماه نیز مراسم تشییع پیکر پاک شهدای دفاع مقدس در منطقه ۱۷ به اجرا در می آید که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است پیکر شهدا به روی دستان ساکنان شریف و  شهید پرور این منطقه تهران از میدان ابوذر تا بوستان بهاران تشییع شود و شهرداری منطقه با ستاد برگزاری مراسم همکاری لازم را دارد. قرار است مسیر تشییع قبل و بعد از برگزاری از سوی عوامل معاونت خدمات شهری نظافت شود و همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه نیز به برپایی ایستگاه فرهنگی و صلواتی در طول مسیر اقدام خواهد کرد.

۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 16422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =