اجرای عملیات پاکسازی روددره فرحزاد با پیگیری شهرداری و دستور مقام قضایی

عملیات پاکسازی روددره فرحزاد با پیگیری شهردار تهران و دستور مقامات قضایی از صبح روز چهارشنبه آغاز شد.

‍ به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، اجرای طرح ضربتی جمع آوری معتادان متجاهر در رود دره فرحزاد با تاکید شهردار تهران، دستور مقامات قضایی و خواسته شهروندان این محله از ۱۵ دی ماه با حضور عوامل مربوطه آغازشده است.

در این طرح حدود ۴۰۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب در دره فرحزاد شناسایی و به مراکز مربوطه تحویل داده می شوند.این معتادان با توجه به جنسیت، سن و سال و سلامت یا بیمار بودن در مراکز نگهداری پذیرش می شوند.اگر اعتیاد این افراد طی آزمایش اثبات شود پروتکل ترک اعتیاد آنها انجام می شود سپس به مراکز بازپروری و کمپ می روند که در منطقه ۵ حدود ۵ هزار ظرفیت برای این افراد در نظر گرفته شده است. 

در این مراکز برنامه های کارآفرینی و آموزش های تخصصی فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده است و هدف اصلی آن ایجاد ارتباط بین فرد معتاد با خانواده و جامعه است که در مراحل بعدی این طرح اجرایی می شود.

شهروندان ساکن در این محله به شدت از وجود معتادان متجاهر و کارتن خواب ها که سیمای شهری را زشت کرده و باعث ایجاد ناامنی شدند ناراضی هستند.در ظرف ۱۰ روز اخیر دو جلسه تخصصی با معتمدین این محله، امام جماعت و شهروندان فرحزاد برگزار شده که اعتقاد داشتند معتادان امنیت آنها را از بین بردند. لذا این عملیات برای حفظ امنیت این محله و  بهسازی فضای بی دفاع شهری صورت پذیرفت.

۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 16463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =