کودکان کار منطقه ۹ باسواد می‌شوند

به منظور رفع نیاز آموزشی کودکان کار، اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه ۹ با همکاری مرکز پرتو و اداره آموزش و پروش، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی سوادآموزی ویژه کودکان کار بازمانده از تحصیل در غرب پایتخت اقدام کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، مجید محمد سمنانی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: در این طرح که از ابتدای دی ماه اجرا می شود، ۳۵ کودک بازمانده از تحصیل در مقطع سنی ۱۰ تا ۱۳ سال در حال آموزش هستند.
او افزود: این کودکان به دلایلی از جمله نداشتن شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر و فقر، هرگز به مدرسه نرفته‌اند یا پس از مدتی ترک تحصیل کرده اند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ خاطر نشان کرد: در این طرح ۳۵ کودک کار، ۴۸۰ ساعت آموزش دیده و مدرک لازم برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دریافت می کنند.
سمنانی عنوان کرد: این دوره  آموزشی شامل مقطع اول تا سوم با محتوای دو کتاب آموزشی مصوب آموزش و پرورش بوده که برای کودکان کار در مرکز پرتوی منطقه ۹ تدریس می شود.
 معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ تاکید کرد: کودکانی که در آزمون نمره قبولی آورده و موفق به گذر از مرحله اول شده اند، در مرحله بعد ۶۲۰ ساعت آموزش برای مقطع تحصیلی چهارم و پنجم ابتدائی را می گذرانند.
لازم به ذکر است؛ مراکز ارائه خدمات اجتماعی به کودکان کار و خیابان تحت عنوان «پرتو» در ابتدای دهه ۱۳۹۰ توسط سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با همکاری سازمان های مردم نهاد در مناطق کم برخوردار تهران با هدف کاهش آسیب کودکان کار تاسیس شده است. مهم ترین کارکرد این مراکز فراهم آوردن امکانی برای تحصیل رایگان کودکان کار و همچنین حمایت اجتماعی از خانواده های این کودکان است.

انتهای پیام 

۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 16840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =