بی‌توجهی به افزایش سرانه‌های فرهنگی در منطقه ۲۲ عواقب ناگواری به همراه دارد

نشست اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به همراه شهردار منطقه۲۲، مدیران شهری و نخبگان علمی و فرهنگی ساکن در این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، در این نشست علیرضا نادعلی،سید احمد علوی، نرگس معدنی پور و زهرا شمس احسان از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، وحیدرضا محمدی انارکی شهردار منطقه ۲۲ و نخبگان حضور داشتند.

شهردار منطقه ۲۲  ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت ام البنین (س) گفت: خوشحال هستیم که اعضای شورای شهر تهران توجه ویژه ای به منطقه نوپا تهران دارند و جای تقدیر دارد.

او افزود: بیشترین ساخت و ساز در ده سال اخیر کلانشهر تهران در منطقه ۲۲ صورت گرفته است و باید این منطقه تهران را متفاوت نگاه کرد. این منطقه باید الگوی مناطق دیگر تهران و سایر شهرها باشد.

محمدی انارکی ادامه داد: از لحاظ سرانه فضای فرهنگی مشکلات زیادی در این محدوده تهران وجود دارد که اگر به این مشکلات رسیدگی نشود هزینه بسیار سنگینی به بار خواهد آمد، بنابراین تلاش می کنیم سرانه فرهنگی منطقه را افزایش دهیم.

شهردار منطقه ۲۲ عنوان کرد: در سال ۸۲ جمعیت این منطقه نزدیک به ۶۸ هزار نفر بود، اما در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر در این منطقه ساکن هستند که طبق پیش بینی ها تا سال ۱۴۰۵ جمعیت این محدوده از تهران به مرز ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

او خاطرنشان کرد: از مهم ترین مشکلات زیرساختی منطقه فاضلاب شهری است که از ۲۳۲ کیلومتر فاضلاب کشی موردنیاز تاکنون ۶۲ کیلومتر انجام شده و به نوعی کمتر از ۳۰ درصد به اجرا در آمده است.

محمدی انارکی اظهار داشت: برای رفع مشکلات فاضلاب کشی شهری نیاز به همیاری شورای شهر، وزارت نیرو، سازمان آب فاضلاب و شهرداری است.

شهردار منطقه ۲۲ به دیدارهای مردمی خود اشاره کرد و گفت: برنامه دیدار مردمی با محوریت مساجد هر دوشنبه برگزار می شود تا بتوانیم به شکل چهره به چهره با ساکنان منطقه دیدار داشته باشیم و در سه ماه اخیر توانسته ایم در ۱۶ مسجد حضور داشته باشیم.

شایان ذکر است؛ در این مراسم شهردار منطقه به همراه اعضای شورای شهر تهران از مادر شهید علیمرادی تقدیر و تجلیل کردند.

انتهای پیام

۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 16855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =