پاسداشت روز جهانی آموزش محیط زیست توسط سازمان مدیریت پسماند

موضوع حفاظت از محیط زیست و آموزش، این روزها آنقدر مهم است که روز جهانی آموزش محیط زیست بیش از یک بار در سال گرامی داشته می‌شود. کنگره جهانی آموزش محیط زیست (WEEC) این مراسم را در ۱۴ اکتبر برگزار می‌کند، اما بسیاری از سازمان‌های محیط زیستی ملی و بین‌المللی طبق توافقات انجام شده این روز را در ۲۶ ژانویه جشن می گیرند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، این سازمان نیز در پاسداشت این روز و با توجه به اهمیت آموزش های حوزه مدیریت پسماند به عنوان یکی از اصلی ترین حوزه های آموزش های محیط زیستی ، اقدام به برگزاری نشست علمی و وبینار «آموزش محیط زیست و اقتصاد چرخشی در مدیریت پسماند» در حاشیه پنجمین همایش ملی آموزش محیط زیست با همکاری پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار و کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست ایران کرد.

محمد مهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در توضیح اهمیت برگزاری این وبینار گفت: اگر به آموزش محیط زیست توجه کافی نداشته باشیم، نتایج تمام تلاش های ما برای حفظ محیط زیست کوتاه مدت خواهد بود. آموزش زیست محیطی یک حوزه میان رشته ای است که هدف آن آموزش به افراد و جوامع است تا مردم بدانند چگونه می توانند رفتار و اکوسیستم ها را برای زندگی پایدار مدیریت کنند. به عبارت دیگر، آموزش محیط زیست به گونه ای باید طراحی شود  که به ما بیاموزد چگونه با طبیعت و جامعه زندگی کنیم و تاثیرات خود بر آن ها را کاهش دهیم و کمترین ردپای اکولوژیکی را از خود برجای بگذاریم.

عزیزی با بیان اینکه جنبش مدرن آموزش محیط زیست در بیست و یکمین جلسه عمومی کنفرانس سازمان ملل متحد که در ژوئن ۱۹۷۲ در استکهلم برگزار شد به تصویب رسید، گفت: وظیفه اصلی روز جهانی آموزش محیط زیست تاکید بر اهمیت آموزش محیط زیست به عنوان یک رشته علمی است که توجه ویژه ای به بعد اجتماعی معضلات زیست محیطی دارد و بر ایجاد آگاهی، دانش، مهارت و انگیزه برای رسیدگی، حل و پیشگیری از مشکلات تمرکز دارد.

او ابراز امیدواری کرد تا با نگاه تخصصی به مقوله آموزش و استانداردهای آن در حوزه مدیریت بهینه پسماندها، گام های موثری در راستای تغییر سبک زندگی افراد جامعه به سمت زندگی سلامت محور و با کمترین اثر سوء بر محیط طبیعی و شهری برداشته شود.

انتهای پیام 

۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 17312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =