ایجاد مسیر ویژه تردد موتورسواران در تونل امیرکبیر

شهردار منطقه ۱۲ از ایجاد مسیر ویژه تردد موتورسواران در تونل امیرکبیر واقع در این منطقه خبر داد و گفت: این مسیر از اولین مسیرهای ویژه تردد موتورسیکلت در شهر تهران به شمار می‌رود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی شهردار منطقه دراین‌باره گفت: تردد موتورسیکلت‌ها در مناطق مرکزی شهر که دارای طرح ترافیک است، افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و به همین دلیل، توجه به حفظ ایمنی و جلوگیری از حوادث ناشی از تصادف موتورسواران با استفاده از راه‌حل‌های ترافیکی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

یزدی با اشاره تردد موتورسیکلت‌ها در تونل امیرکبیر توضیح داد: در سه‌راه امین‌حضور دو دهانه تونل وجود دارد که حرکت وسایل نقلیه از تونل جنوبی آن به سمت خیابان ۱۷ شهریور و از تونل شمالی به سمت بزرگراه امام‌علی (علیه‌السلام) شمال صورت می‌گیرد. متأسفانه موتورها به دلیل تقاضایی که از خیابان ۱۷ شهریور به سمت بازار تهران وجود دارد، از تونل جنوبی، حرکت خلاف انجام می‌دادند و به صورت خلاف جهت حرکت از خیابان ۱۷ شهریور وارد تونل جنوبی می‌شدند؛ یعنی در تونل جنوبی که مسیر حرکت، غرب به شرق است، موتورها از شرق به غرب وارد این تونل می‌شدند تا بتوانند به خیابان امین‌حضور دسترسی پیدا کنند.

او ضمن بیان این مطلب که این اتفاق، مسبب روی‌دادن حوادث تلخی نظیر تصادفات منجر به فوت در این تونل می‌شد، افزود: برای نمونه در دی‌ماه سال جاری در اثر حرکت خلاف موتورسیکلت‌ها، متأسفانه دو مورد از این نوع تصادفات در این تونل به وقوع پیوست؛ ازاین‌رو طی بازدیدهایی که با حضور مدیرکل ایمنی و مهندسی ترافیک و نماینده پلیس راهور منطقه از این تونل داشتیم، مقرر شد راهکاری برای حل این مشکل درنظر گرفته شود. سپس رمپی که در تونل شمالی از خیابان ۱۷ شهریور به سمت سه‌راه‌ امین‌حضور مسدود بود، از سمت خیابان ۱۷ شهریور بازگشایی و مسیری به عرض ۲ متر برای تردد موتورسواران در آن پیش‌بینی شد.

شهردار قلب طهران ادامه داد: این مسیر از خیابان ۱۷ شهریور به سمت سه‌راه امین‌حضور در حدود یک کیلومتر، جداسازی و ایمن‌سازی شد و به عنوان مسیری ایمن که مختص موتورسواران است، به بهره‌برداری رسید. بنابراین موتورسوارانی که از خیابان ۱۷ شهریور قصد دسترسی به سه‌راه امین‌حضور را دارند و قبلاً از تونل جنوبی به صورت خلاف جهت استفاده می‌کردند، اکنون می‌توانند از تونل شمالی از مسیر ویژه تردد موتورسواران که در آنجا تعبیه شده، به صورت ایمن استفاده کنند.

به گفته یزدی، این مسیر جزو اولین مسیرهای ویژه موتورسیکلت در شهر تهران است که دو روز پیش اجرای آن به پایان رسیده، ایمن‌سازی‌های آن هم انجام شده و هم‌اکنون موتوسواران از آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام 

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 17969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =