تقدیر معاون شهردار تهران از پاکبانان در منطقه ۱۷

به مناسبت میلاد امیرالمومنین(ع) و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسمی با عنوان مردان مرد در منطقه ۱۷ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، به مناسبت میلاد با سعادت امیرالمومنین(ع) و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای تجلیل از خادمان شهری، مراسمی با عنوان «مردان مرد» در سالن همایش های سینما بهاران برگزار شد.

در این مراسم، حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، رضا شنگی شهردار منطقه، برخی از مسئولین شهری و منطقه ای حضور داشتند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی و میلاد امام علی (ع) اظهار کرد: روز مرد و پدر را به همه شما مردان مرد تبریک می گویم، در واقع مردان مرد، شما هستید. همچنین ایام مبارک ماه رجب و شعبان را خدمت همه شما عزیزان تبریک می گویم.

نظری با بیان اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم، گفت: ما از افتتاح پروژه های مختلف به عنوان کار بزرگ یاد می کنیم، در حالی که با نگاه به تاریخ، به این نتیجه می رسیم که این کارها، کار بزرگ نبوده و کار بزرگ، کار شما مردان مرد است. درست زندگی کردن شما زحمت کشان، کار بزرگ است و باید از شما درس گرفت که با این زحمت کار می کنید و به غیر از کار حلال و کسب درآمد حلال، به مسئله دیگری فکر نمی کنید.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به اینکه کار بزرگ، همان اخلاق است، گفت: کار بزرگ، کاری است که برای خدا انجام می شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر کار برای رضای خدا انجام شود، سر سوزنی به هدر نمی رود.

او با اشاره به زحمات شبانه روزی خدمت گزاران شهری، اظهار کرد: شما عزیزان در دل شب و ابتدای صبح و وقت و بی وقت در گوشه و کنار شهر، زحمت های مختلفی می کشید که شاید این زحمت های شما دیده نشود، اما کسی که باید این زحمت ها را ببیند، می بینید و مطمئن باشید سر سوزنی از زحمت های شما به هدر نمی رود.

نظری با بیاین اینکه کار بزرگ، همین اخلاق، انگیزه و چگونه زندگی کردن شما عزیزان است، تصریح کرد: شما زندگی کردن را به دیگران یاد می دهید. بنده فقط می توانم از زحمات شما تشکر کنم و قدردان آن باشم. همچنین از شهردار منطقه و مسئولین منطقه ای که همچنین جلسه ای را تدبیر و برگزار کردند که نشانه قدردانی از زحمات شما عزیزان است، تشکر می کنم.

او افزود: همچنین از تمام مسئولانی که به پاس قدردانی از زحمات شما عزیزان در این جلسه حضور پیدا کردند، تشکر می کنم. خداوند توفیق داده در جایی قرار بگیریم که بالاترین خدمت به مردم است. در آموزه های دینی از کار شما زحمت کشان به عنوان بالاترین عبادت یاد می شود. همچنین برطرف کردن مشکلات مردم و گره گشایی از کار مردم، عبادت است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هر شخصی در هر رده ای که قرار گرفته باید گره گشای مردم باشد، تصریح کرد: ضمن اینکه کار برای مردم باید سرلوحه کارها قرار گیرد و به کار محدود، فکر نشود. این نکته لازم به ذکر است که هر کسی که به غیر از کار فکر می کند، نباید در  مسندهای حکومتی جایگاهی داشته باشد.

نظری در ادامه گفت: خواهش می کنم کارمحوری، سرلوحه کار و حرکت قرار گیرد. آنچه باید به دنبال آن بود، اخلاق نیکو و اخلاق محوری است. در حال حاضر جامعه ما کمبود امکاناتی مثل پل و اتوبان ندارد، هر چند که وظیفه شهرداری ارائه خدمات شهری است، اما جا افتادن و بالارفتن مقام اخلاق و عمل کردن به اخلاق، کمبود جامعه ما است.

او تصریح کرد: اگر اخلاق در جامعه حاکم شود، بسیاری از مسائل ما برطرف می شود، البته تذکر این مسائل در ابتدا به خود بنده است. بنابراین باید روز به روز زوایای اخلاقی خود را پیدا کنیم و اگر عیوبی وجود دارد، آن را اصلاح کنیم.

نظری گفت: بی اخلاقی کردن در مقابل بی اخلاقی و مقابله به مثل با آن، صحیح نیست. اخلاق مداری یعنی در مقابل ناملایمتی و بی احترامی، با احترام برخورد کردن. لذا خواهش می کنم اگر در جایی مردم از دست ما خادمین خود گلایه مند بودند، با آنها با اخلاق درست رفتار کنیم. ان شالله بتوانیم خادمان خوبی برای شما و مردم باشیم و آرزوی صحت و سلامتی برای شما عزیزان و خانواده های شما دارم.

در ادامه مراسم رضا شنگی شهردار منطقه دارالشهدای تهران ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین(ع) و روز مرد و پدر، گفت: در حدیث معروفی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که عبادت ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء آن، کار و تلاش برای کسب رزق و روزی حلال است.

او با اشاره به خدمات خدمت گزاران شهری، تصریح کرد: امروز همه شهروندان تهرانی، آرامش خود را به هنگام خروج از منزل، مدیون دستان زحمت کش و تلاش شبانه روزی شما عزیزان هستند که شهر را در پاکیزگی خوبی مشاهده می کنند.

شنگی اظهار کرد: بنده به عنوان نوکر و خادم شما در منطقه ۱۷ شهرداری تهران، از تمام تلاش های شما تشکر می کنم و دست بوس دستان زحمت کش شما عزیزان هستم. ان شالله توفیق داشته باشیم در کنار همدیگر نوکر و خادم خوبی برای خانواده های معظم شهدا و همه مردم انقلابی منطقه ۱۷ باشیم تا رضایتمندی امام زمان(عج) را درپی داشته باشد.

در انتهای مراسم از تعدادی از خدمت گزاران شهری تقدیر شد.

انتهای پیام/

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 17980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =