اتمام عملیات هرس و بازپیرایی بیش از ۲۴ هزار درخت در معابر و بوستان‌های منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ گفت: با فرارسیدن فصل جوانه‌زنی درختان و جریان شیره نباتی، عملیات هرس و بازپیرایی بیش از ۲۴ هزار درخت در معابر و بوستان‌های این منطقه به پایان رسید.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سید محمد موسوی در این باره توضیح داد: فصل زمستان فرصت مناسبی برای هرس و بازپیرایی درختان به عنوان ریه های تنفسی شهر است. هرس درختان فضای سبز سطح منطقه شامل درختان بوستان ها و معابر با هدف حذف شاخه های آفت زده، خشکه زنی و سبک کردن شاخه های درختان برای تحمل وزن ناشی از بارش برف احتمالی و همچنین جریان بهتر هوا در میان شاخ و برگ ها و رسیدن نور کافی به درختان در زمستان انجام می شود.

موسوی افزود: در این راستا اداره فضای سبز منطقه ۱۱ با آغاز فصل زمستان و متوقف شدن جریان شیره نباتی به منظور جلوگیری از ایجاد خسارت به درختان، عملیات هرس را آغاز و هم اکنون با جوانه زنی درختان و جریان شیره نباتی عملیات هرس درختان پایان یافته است.

او همچنین بیان کرد: در طرح بازپیرایی و هرس درختان، اداره فضای سبز با اختصاص دادن اکیپ های ماهر هرس موفق به هرس ۲۴۹۵۸ اصله درخت در سطح منطقه شده اند که از این تعداد ۲۱۳۶۳ اصله درخت توت و ۲۹۷۵ اصله درخت نارون و ۶۲۳ اصله سایر گونه های درختان بوده است.

انتهای پیام

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 18522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =