سخنگوی شورای شهر: در رسیدگی به تخلفات مالی گذشته دنبال جنجال سیاسی نیستیم

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ما روند رو به جلوی مجموعه مدیریت شهری را حتما باید پایش کنیم و اجازه بدهیم اتفاق بیفتد. وقتی به سمت جلو در حرکت باشیم تخلفات هم باید به حداقل برسد. آن چیزی هم که مربوط به گذشته بوده اگر مواردی است که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد طبعا دستگاه‌های نظارتی در داخل شهرداری و جاهای دیگر وظیفه دارند رسیدگی بکنند.

به گزارش شهر، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره تاثیر ایجاد سازوکارهای نظارتی هوشمند بر افزایش اعتماد عمومی نسبت به گردش‌های مالی شهرداری گفت: وقتی همه این اتفاقات به سمت جلو پیش برود و در رسانه‌ها هم توضیح داده بشود و مردم در جریان این اقدامات قرار بگیرند حتما می‌تواند اعتماد عمومی را هم به وجود بیاورد.

وی درمورد چگونگی جلوگیری از بروز تخلفات مالی در حوزه درآمدزایی در شهرداری اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که برای هوشمند کردن سازوکارهای نظارتی در مدیریت شهری در حال شکل گیری است درواقع پاسخی است برای این موضوع. رفتن به سمت شفافیت، هوشمندسازی، نظارت‌های بیشتر و بهتر، اصلاح فرایندها و روندها و مواردی از این دست باعث می‌شود تا فساد کمتر رخ بدهد. اتفاقا مصطفی مهدی چندین مرتبه روی موضوعی درباره تخلفات مالی در شهرداری تاکید داشته اند. چون جلسه‌ای را هم پیرامون این قصه در وزارت کشور داشته اند. صحبت ایشان این است که این جور که تبلیغ می‌کنند شهرداری آکنده از فساد و تخلف است واقعا این جور نیست.
سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بعضی از دستگاه‌ها از حیث تخلفات مالی متاسفانه اوضاع بدتری دارند. حداقل در ارتباطاتی که من با مناطق مختلف دارم شهرداری‌ها بسیار بسیار احتیاط‌های مالی و اقتصادی در درون آن‌ها در حال اتفاق افتادن است. طبیعی است که وقتی شخصی بخواهد تخلف کند شما هیچ وقت نمی‌توانید جای آن شخص سیستمی را قرار بدهید و کار را پیش ببرید. اما تا حد زیادی با این اصلاح فرایندها که در حال اتفاق افتادن است میزان تخلفات پایین می‌آید. درباره سیستمی که ما داریم نمی‌توان گفت این سیستم فاسد است. فساد یا تخلف در هر سیستمی ممکن است اتفاق بیفتد. اما اگر روندها و فرایندها اصلاح بشود دیگر آن تخلفات تبدیل به موارد انگشت شماری خواهد شد. ما در کل کشور برای همه بخش‌ها باید چنین تصور و تفکری را داشته باشیم. در فرمایش‌های مقام معظم رهبری هم دائم بر این قصه تاکید شده است.

نادعلی در پاسخ به اینکه آیا اراده‌ای که برای شفاف سازی گردش‌های مالی در مدیریت شهری شکل گرفته می‌تواند شامل شفاف کردن اتفاقات مالی رخ داده در دوره‌های گذشته هم بشود گفت: قاعدتا درباره آن اتفاقات مهم و پرونده‌هایی که از قبل وجود دارد طبعا سیستم‌های نظارتی در شهرداری و نهادهای بالاتر از آن درحال رسیدگی هستند. اما ما تا الان بر آن نبودیم که بخواهیم دنبال مساله جنجال‌های سیاسی و غیر از آن باشیم. چون ما روند رو به جلوی مجموعه مدیریت شهری را حتما باید پایش کنیم و اجازه بدهیم اتفاق بیفتد. وقتی به سمت جلو در حرکت باشیم تخلفات هم باید به حداقل برسد. آن چیزی هم که مربوط به گذشته بوده اگر مواردی است که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد طبعا دستگاه‌های نظارتی در داخل شهرداری و جاهای دیگر وظیفه دارند رسیدگی بکنند. این یک مساله طبیعی است که در همه دستگاه‌ها هم وجود دارد. حالا به طور مشخص اگر بخواهیم روی نکته‌ای انگشت بگذاریم باید ببینیم چه موضوعی بوده که بعد مورد رسیدگی قرار بگیرد تا مشخص بشود چه اتفاقی افتاده است.
منبع : میزان
انتهای پیام/
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
کد خبر: 18546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =