کاهش زمان صدور پروانه ساخت به ۲ماه از اردیبهشت ۱۴۰۱/در کنار نوسازی روند مقاوم‌سازی هم انجام می‌شود

شهردار تهران گفت: در حال حاضر صدور پروانه ساخت در تهران بین ۷ تا ۸ ماه زمان می‌برد اما با تلاشی که در ۳ ماه اخیر در شهرداری شده گلوگاه‌ها شناسایی شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا این روند تا ابتدای اردیبهشت‌ماه سال آینده به ۲ ماه کاهش یابد.

  به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین مبادله تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی(شرکت بازآفرینی شهری ایران) و شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  کاهش روند صدور مجوز فرصت مناسبی را هم برای سرمایه گذاران ایجاد می کند تا ضمن اینکه خواب سرمایه نداشته باشند، فرایند تولید را با سرعت بیشتری اجرا کنند و هم شهروندانی که صاحب مسکن هستند و تمایل به نوسازی پلاک مسکونی خود دارند؛ در انجام این روند مشکلی نداشته باشند.

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر صدور پروانه ساخت در پایتخت بین ۷ تا ۸ ماه زمان می برد، گفت: با تلاشی که در ۳ماه اخیر در شهرداری شده گلوگاه ها شناسایی شده و پیش بینی می کنیم تا این روند تا ابتدای اردیبهشت ماه سال آینده به ۲ ماه کاهش یابد.

وی با اشاره به تسهیلات نوسازی شهرداری تهران در احیای بافت فرسوده ادامه داد: یک زمانی شهرداری تهران زمینه اعطای تسهیلات ویژه و تشویقی را  برای احیای بافت فرسوده ایجاد نمی کرد، اتفاقی که در سال های گذشته روی داد. یک زمانی نیز وجود داشت که تسهیلات ویژه در نظر گرفته می شد، اما شهرداری به عنوان متولی حضور جدی در این زمینه نداشت که باز روند نوسازی با مشکلاتی روبه رو بود.

 شهردار پایتخت بیان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری شهرداری فرایند نوسازی را فعال تر دنبال می کند تا گره های ساخت مسکن را باز کرده و مواجهه فعالی در این زمینه داشته باشد تا سازندگان را ترغیب به مشارکت در این حوزه کند.

زاکانی یادآور شد: امیدواریم در شهر تهران با رونق ساخت و ساز رو به رو شویم تا قیمت سرسام آور مسکن و اجاره بها را مهار کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: برای تفاهم نامه ای که امروز با وزیر راه و شهرسازی به امضاء رسید، ماه ها تلاش شده بود تا از این طریق جهشی در شهر تهران در حوزه مسکن ایجاد شود.

وی درباره ایمن سازی ساختمان های شهر تهران نیز تصریح کرد: اساس این تفاهمنامه نوسازی بافت فرسوده، بهبود وضعیت نماهای شهری، استحکام بناهای موجود و ایجاد سرانه هفتگانه خدماتی در تهران به ویژه در محدوده بافت های فرسوده است.

شهردار تهران همچنین گفت: وقتی در مسیر درستی حرکت کنیم ایمن سازی بناهای شهری نیز اتفاق می افتد. به عنوان مثال در مواردی که فرصت مقاوم سازی وجود دارد، این فرایند انجام می شود.

به گفته زاکانی؛ در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ ساختمان ناایمن در شهر تهران شناسایی شده است که ۲۰۰ ساختمان نیاز جدی به مقاوم سازی دارد که در کنار نوسازی روند مقاوم سازی نیز انجام می شود.

انتهای پیام/

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
کد خبر: 18554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =