تمرین امروز به هماهنگی در مواقع بحرانی کمک می‌کند/ ورود آمبولانس‌های جدید به ناوگان اورژانس

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به همکاری شهرداری و اورژانس برای گسترش پایگاه‌های اورژانس در تهران گفت: قرار است زمین‌هایی از سوی شهرداری در مناطقی که نیاز داریم در اختیار ما قرار بگیرد تا اورژانس بتواند با تمام توان در خدمت مردم تهران باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، یحیی صالح طبری در حاشیه تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران با سناریوی بحران زلزله در جمع خبرنگاران گفت: برای آمادگی در هر بحرانی یک تمرین مشترک نیاز است تا فهم مشترک از کارهای تیمی انجام شود؛ این تمرین نیز برای تفهیم مفاهیم مشترک برای سازمان های خدماتی و امداد رسانی در سطح شهرستان تهران است و سازمان های درگیر نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی می‌کنند تا در مواقع بحران نقاط ضعف مانع از خدمات رسانی مناسب نشوند. 

وی با بیان اینکه بزرگترین نقطه ضعف می تواند عدم هماهنگی در کار تیمی و مشترک باشد، افزود: این تمرین به ایجاد انسجام و هماهنگی در مواقع بحرانی کمک می کند، ناوگان اورژانس تا حدودی فرسوده است اما در بودجه ۱۴۰۱  پیش بینی شده که آمبولانس های جدیدی وارد ناوگان کشور شود که با این کار کمبودها برطرف می شود.  

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به نقش مهم مردم در بحران ها خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که هر خانه ای در تهران در مواقع بحران یک همیار اورژانس داشته باشد و هر فردی بتواند اقدامات اولیه در هنگام مواجهه با بیمار را انجام و با بایدها و نبایدها در این مواجهه آشنا باشد. 

صالح طبری در پایان درباره همکاری شهرداری و اورژانس برای گسترش پایگاه های اورژانس در تهران بیان کرد: جلسات متعددی با شهردار تهران و مدیر بحران شهرداری داشتیم و با همکاری های شهرداری در مناطقی که نیاز داریم زمین‌هایی از سوی شهرداری در اختیار ما قرار خواهد گرفت تا اورژانس بتواند با تمام توان در خدمت مردم تهران باشد. 

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 19003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =