کاشت بیش از ۱۴ هزار اصله درخت و درختچه در قطب گردشگری پایتخت

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه در منطقه متبوعش نزدیک به ۹۱ بوستان محلی و بوستان جنگلی وجود دارد، از کاشت بیش از ۱۴ هزار اصله درخت و درختچه در  این منطقه ۲۲ خبر داد.

وحیدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره وضعیت فضای سبز منطقه ۲۲ اظهار داشت: برای اینکه از فضای سبز پایدار در این منطقه برخوردار شویم و با مشکل ذخایر آبی مواجه نباشیم، معاونت خدمات شهری منطقه بر اساس یک پایش انجام گرفته درخت و درختچه های مورد کاشت در سال جاری را با توجه به موقعیت جغرافیایی فراهم کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز موجود در منطقه ۲۲ بهره مندی از آب تصفیه خانه است که به تازگی در شمال منطقه مورد کلنگ زنی قرار گرفته است.

محمدی ادامه داد: ۱۴ هزار اصله درخت و درختچه در این محدوده از تهران مورد کاشت قرار گرفته که شامل هفت هزار و ۴۰۰ درخت و ۶هزار و ۶۵۸ اصله درختچه است؛ همچنین ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ درخت و درختچه نیز هرس شده است.

شهردار منطقه ۲۲  با اشاره به بوستان جنگلی چیتگر عنوان کرد: مدیریت شهری برای سرسبز نگهداشتن بوستان جنگلی چیتگر برنامه های گسترده ای دارد، به طوری که بخش قابل توجهی از محوطه این بوستان زراعی شده و در هفته درختکاری درخت زیتون تلخ نیز کاشته شده است. ضمن اینکه تجهیزات این بوستان برای یک تفریح نیم روزی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شهروندان منطقه ۲۲ از بالاترین سرانه فضای سبز شهر برخوردارند، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار و ۳۸۵ متر مربع علف کشی فضای سبز معابر و ۶۹ هزار و ۵۶۴ متر مربع ترمیم خاک پای درختان منطقه ۲۲ از جمله برنامه های نگهداشت فضای سبز منطقه ۲۲ بوده است.

محمدی در پایان در خصوص وضعیت روشنایی بوستان های منطقه ۲۲ اظهار کرد: ۹۱ بوستان محلی و فرا منطقه ای در منطقه ۲۲ قرار دارد که با توجه به بهره مندی شهروندان تهرانی از این بوستان ها روشنایی آن ها مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد به طوری که به تازگی ۷۰ مورد رفع خاموشی پایه چراغ ها صورت گرفته است.
انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 19117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =