دریاچه شهدای خلیج فارس به احترام زمین خاموش می‌شود

به گفته مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران همزمان با «ساعت زمین» چراغ‌های دریاچه شهدای خلیج فارس خاموش می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر به نقل از روابط عمومی شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران، فریدون رضوی کیا با بیان اینکه مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس همگام با سایر بخش‌های شهرداری تهران طی سال‌های گذشته نسبت به اجرای رویداد ساعت زمین اقدام کرده است، عنوان کرد: «ساعت زمین» یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که طی آن خانواده‌ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری به مدت یک ساعت اثرات تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان را به یاد می‌آورند و به زمین، فرصت نفس دوباره می‌دهند.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با بیان اینکه اغلب نمادهای شهری و ساختمان‌های مهم در کشورهای مختلف به این جنبش محیط‌زیستی ملحق شده‌اند، گفت: حرکت جهانی ساعت زمین اقدام نمادین برای جلب توجه همگان برای احترام گذاشتن به زمین و توجه به اهمیت استفاده صحیح از انرژی برق و پیشگیری از گرمایش زمین است.

امسال، سومین سال پیاپی است که دریاچه شهدای خلیج فارس، در این رویداد زیست محیطی شرکت می‌کند. امشب از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰، تمامی چراغ‌های دریاچه، به احترام زمین، خاموش می‌شود.

انتهای پیام/

۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 19493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =