اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان در منطقه ۱۶

شهردار منطقه ۱۶ از اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی به مناسبت ماه مبارک رمضان در قالب پویش‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی و در محلات نه‌گانه با عنوان لبخند دل‌ها خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سید مرتضی روحانی با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز سال کاری ۱۴۰۱ و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، به منظور ایجاد فضای معنوی در منطقه دارالشهدای دانش آموزی ویژه برنامه هایی تهیه شده و بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی سطح منطقه به پیام ها و آموزه های ماه مبارک رمضان مزین می شود.

روحانی افزود: توجه ویژه به شرایط کرونایی و محدودیت های بهداشتی در اجرای برنامه ها، گسترش برنامه های اجرایی در سطح منطقه و محلات و پرهیز از برنامه های تجمع محور، توسعه و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی-دینی، معنوی سازی فضاهای شهری با تاکید بر انس با قرآن، افزایش حس همدلی و توجه ویژه به آسیب دیده گان از بحران کرونا، ایجاد روحیه نشاط، شادابی و امید برای شهروندان و ... از اهداف مهم این ویژه برنامه ها است.

سید مهدی حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز در این باره گفت: عطر رمضان (آماده سازی، شستشو، غبارروبی و عطرافشانی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان)، جشنواره رمضان(توزیع شاخه گل و کارت تبریک حلول ماه مبارک رمضان در میان عموم شهروندان)، محافل خانگی قرآن (۱-شناسایی جلسات فعال قرآن خانگی ۲-تجلیل از برگزارکنندگان جلسات در منطقه ۳-تهیه و توزیع بسته های حمایتی در جلسات فعال خانگی ۴ -معرفی و تبلیغ جلسات با استفاده از پرتابل های دراختیار شهرداری)، فرهنگ رمضان (معرفی و رونمایی از کتاب و محصولات فرهنگی ماه مبارک رمضان)، روح رمضان (برگزاری مراسم ادعیه خوانی و قرائت قرآن کریم در شب های جمعه در مزار شهدای گمنام با دعوت از اقشار مختلف، صنوف و شهروندان محلات حرم شهدای گمنام منطقه)، بانوی مهر و مهربانی(برگزاری مراسم سخنرانی به مناسبت بزرگداشت ام المومنین حضرت خدیجه کبری - برگزاری کارگاه های شناخت و تبیین ابعاد شخصیتی ام المومنین حضرت خدیجه کبری-برگزاری مسابقه کتاب خوانی از زندگینامه ام المومنین حضرت خدیجه کبری)، افطاری ساده (اجرای طرح افطاری ساده در بوستان ها، مراکز و معابر پرتردد سطح منطقه)، صوت رمضان (پخش سخنرانی، قرائت قرآن کریم، ادعیه و اذان از بلندگوهای تمام مراکز تحت پوشش شهرداری قبل از اذان ظهر و مغرب) و ... از جمله ویژه برنامه هایی است که در این ماه مبارک در محلات نه گانه اجرا می شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این گونه برنامه ها ادامه داد: از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ماه مبارک می توان به جشن کریم لبخند، طراحی و اجرای مسابقه فرهنگی، کتابخوانی، قصه گویی، نقاشی، برپایی پردیس قرآنی در محل ها، معابر و مراکز اصلی و پرتردد شامل قرآن بخوانید و جایزه بگیرید-مشاوره دینی و مذهبی -نمایشگاه و هدیه قرآن-اجرای تفسیر- تواشیح- تلاوت قاریان ممتاز -اجرای مسابقات قرآنی-اجرای تئاتر، نمایش مذهبی- اجرای قصص قرآنی...، تفسیر نور، دیدار مذهبی، پویش قرآن بخوان، اطعام کریمانه، مراسم سنتی تعزیه خوانی (برگزاری مراسم سنتی تعزیه خوانی به مناسبت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین علیه السلام)، پردیس قرآنی و ... اشاره کرد.

انتهای پیام

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 19732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =