ضرورت چاره‌اندیشی آموزش و پرورش برای سرویس مدارس دانش‌آموزان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: آموزش و پرورش در خصوص کارمندانی که دغدغه سرویس مدارس فرزندان خود را دارند، چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، حبیب کاشانی در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بحثی در جلسه قبلی شورا در خصوص آلودگی هوا مطرح شد، اظهار کرد: استاندار تهران بعدازظهر همان روز با تمام کسانی که در شورا در این زمینه مسئله داشتند، به صورت تلفنی سخن گفت.

وی افزود: موضوع ما بحث آلودگی هوا در روز شنبه نیست؛ بحث این است با شرایطی که کشور دارد و وزارت امور خارجه در رایزنی با عراق، ترکیه، سوریه و اردن درگیر است، امکان بروز مجدد این شرایط وجود دارد.

کاشانی همچنین تصریح کرد: استاندار فرمی را برای من ارسال و این موضوع را مطرح کرد که بخشی از مطالبی که در شورا گفته شده شاید غلو شده و یا ناصحیح باشد؛ در فرم ارسالی شاخص هوا از هفت صبح روز شنبه تشریح شده بود اما ۲۰ فروردین از ساعت ۱۲ بامداد شروع می شود اما تشخیص ایشان بر این بود که چون ساعت کاری از ساعت هفت صبح است شاخص ها از این ساعت در فرم تشریح شود.

وی افزود: حرف من این است در خصوص دانش آموزانی با سنین کم که در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند، شاخص در آن ساعت ۱۸۰ به بالا بوده و باید مدارس تعطیل می شدند؛ ذرات معلق از ساعت هفت صبح که ۱۸۰ بوده در ساعت ۱۳، ۱۸۲ بوده و ساعت ۱۴ به ۱۸۴ رسیده است. اینکه ساعت ۹ صبح به شاخص ۱۷۴ رسیده و مدارس نباید تعطیل می شده مساله ما نیست، حرف ما در رابطه با کودکانی است که توان جسمی آنها به گونه ای نیست که این آلودگی را تحمل کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ممکن است جان این کودکان بر اساس تصمیمات غلط ما به خطر بیفتد؛ از شاخص ۱۵۰ تا ۲۰۰ باید مدارس تعطیل می شدند و در صورتی که شاخص ۱۸۰ بوده مدارس تعطیل نشدند؛ تقاضای ما از استاندار این است که همتی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت جسمی کودکان تقاضای ما این است که در این زمینه تسامح صورت نگیرد.

کاشانی با اشاره به موضوع سرویس مدارس، یادآور شد: فکر مردم در خصوص سرویس مدارس درگیر شده است؛ بسیار خوب است که مدارس بازگشایی شده و قطعا آموزش حضوری بهتر است اما تقاضای من از آموزش و پرورش این است که در خصوص کارمندانی که دغدغه سرویس مدارس فرزندان خود را دارند، چاره اندیشی کنند.

وی همچنین تصریح کرد: فرمانده بسیج شهرداری عوض شد و از زحمات فرمانده سابق سپاسگزارم و امیدوارم فرمانده جدید در کار خود موفق باشد.

انتهای پیام/

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 20152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =