سازمان فاوا شهرداری تهران جزو سه سازمان برتر کشور است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: سازمان فناوری شهرداری تهران در سالهای متمادی جزو سه سازمان برتر کشور بوده و جوایز ملی و بین المللی دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش شهردار تهران در رابطه با لایحه اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران اظهار کرد: باید بحث های کارشناسی صورت بگیرد و این موضوع شفاف شود تا شاید ما هم قانع شدیم و به جمع بندی جدیدی در این خصوص رسیدیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حرف من با حرف آقای زاکانی کاملا یکی است و در هدف هیچ تفاوتی وجود ندارد، یادآور شد: شهردار تهران می گوید فعالیت های شهرداری باید دانش بنیان و هوشمند شود و ما هم همین نظر را داریم و تنها اختلاف نظر این است که ما می گوییم چرخی که از قبل اختراع شده، مشکل دارد و سرعت ندارد، نباید دوباره اختراع شود بلکه باید مشکل آن برطرف شده و به روز شود.

وی همچنین تصریح کرد: تمام مصداق ها و مثال هایی که از سوی شهردار تهران مطرح شد در گذشته با سازمان فاوا و بخش هایی که مستقیم با آن در ارتباط بودند هم هوشمند شده و هم دانش بنیان شدند.

امانی با بیان اینکه سازمان فناوری شهرداری تهران در سالهای متمادی جزو سه سازمان برتر کشور بوده و جوایز ملی و بین المللی دریافت کرده است، یادآور شد: این تعداد سیستم که در ۱۶ سال گذشته در شهرداری تهران طراحی شده از جمله سیستم صدور پروانه شهرسازی، سیستم حمل و نقل، سیستم فاینانس، نیروی انسانی و دیگر بخش ها حاصل همکاری نیروهای این حوزه ها و تلاش کارشناسان اجرایی سازمان فاوا بوده است.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: هرجا که در شهرداری در طراحی و اجرای سیستم ها موفق نبودیم ناشی از عدم همکاری اپراتورهای اجرایی با کارشناسان سازمان فاوا بوده است و نقطه مشترک این بود که هر دو در طراحی سیستم با هم همکاری کنند.

وی با بیان اینکه اگر فاوا عقب ماندگی دارد باید جبران شود، اظهار کرد: اگر این سازمان کمبود ابزاری دارد به ابزار جدید مجهز شود. گفته شد که فاوا نمی تواند برخی کارها را انجام دهد و باید سازمان فناوری های نوین ایجاد شود تا بتواند آن کارها را انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس آنچه در جلسه قبلی شورا مطرح شد قرار بود روش کار سازمان فناوری‌های نوین در صحن شورا ارائه شود، گفت: توضیحات امروز چیزی به اطلاعات ما اضافه نکرد. عرض من این است که سازمان فاوا می تواند تمام آنچه را که آقای زاکانی مدنظر دارد، با در نظر گرفتن یک مدیریت مقتدر، برطرف کردن نواقص و حل مسائل سازمانی، انجام دهد.

وی در ادامه یادآور شد: وقتی یک سازمان در شهرداری در سطح ملی و بین المللی داریم که بهترین متخصصان را دارد چرا باید یک سازمان جدید را ایجاد کنیم و چرا همین سازمان را تقویت نکنیم. اگر این سازمان توانمند نیست می توانیم نامش را تغییر دهیم و اساسنامه را عوض کنیم و یا معاونت های جدید اضافه کنیم و ساختار را تقویت نماییم.

امانی با بیان اینکه اضافه کردن یک نهاد جدید گسترش سازمانی است، اظهار کرد: در همه برنامه های توسعه کشور و در برنامه پنج ساله سوم از توسعه سازمان منع شده ایم. اعتقاد من این است که نامگذاری امسال به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری و اینکه تأکید کردند برای این عرایض هزینه جدید ایجاد نشود، یکی از استنادات این بود که وزارت خانه ها نسبت به ایجاد سازمان های جدید اقدام نکنند.

وی اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دست شرکت های دانش بنیان را می گیرد، کمک مالی می کند و خودش هیچ طرحی را انجام نمی دهد. اگر شهرداری نیز می خواهد کمک مالی کند ساختار آن کاملا مشخص است. هیچ تردیدی در این مسئله نیست اما تأکید می کنم این اقدام در قالب سازمان فاوا و معاونت های فعلی انجام شود. ما هنوز قانع نشدیم که برای اهداف درستی که از سوی شهردار تهران مطرح شد، یک سازمان جدید ایجاد شود.

انتهای پیام/

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 20185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =