آفتی که در چهار سال گذشته با آن روبه‌رو بوده‌ایم چیزی جز شوآف، نمایش و همایش نبوده است

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: آفتی که در چهار سال گذشته با آن روبه رو بوده‌ایم چیزی جز شوآف، نمایش، همایش، پاورپوینت و تولیدات مستندات خوش رنگ و لعاب نبوده است.

به گزارش خبرنگار شهر، علی اصغر قائمی در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش شهردار تهران در رابطه با لایحه اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اینکه در زندگی امروز بشری بدون استفاده از نوآوری، زندگی سخت خواهد بود، اظهار کرد: هر روز بشر با یک پدیده جدید در این زمینه روبه رو می شود و ما از این موضوع به عنوان یک امر لازم و ضروری استقبال می کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما با اصل کار مخالفتی نداریم، یادآور شد: بحث ما در این زمینه روی چگونگی انجام کار است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در دو و نیم دهه گذشته جزء بالغ ترین دستگاه ها در کشور بوده است، یادآور شد: اگر به سایت شهرهای خلاق مراجعه کنیم ۱۶۲ شاخص استاندارد برای شهرهای نوآور و خلاقانه معرفی شده که تنها ۲۳ شاخص به ماموریت های شهرداری مرتبط است.

قائمی همچنین تصریح کرد: اگر قرار است سازمان پیشنهادی تشکیل شود سوال من این است که این سازمان مطالعاتی بوده و یا اجرایی است. اگر مطالعاتی است که ما سازمان مطالعات را داریم و مشکل در این سازمان این است که مطالعات کتابخانه ای انجام می دهد و باید مکلف شود که مطالعات اجرایی و میدانی انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر قرار است سازمان اجرایی باشد آغاز تزاحم بین این سازمان و نهاد موجود فعلی در این بخش است و اگر قرار است ترکیبی باشد که این تزاحم بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر مقیاس عمل موضوعات فراگیر در فرآیند مدیریت شهری است یک بحث است و اگر بخشی و تخصصی است نقض غرض خواهد شد، خاطرنشان کرد: در موضوع بهبود مستمر کار تکلیف واحد سازمانی است که همواره نسبت به روز گذشته بهتر باشد و راهکارهای جدید ارائه دهد.

قائمی افزود: باید ببینیم لبه موضوعات نوآوری در دنیا ناظر بر چه موضوعاتی است. قبول داریم که در صنعت پلیمر به استفاده از آسفالت بهتر نیاز داریم و یا در زمینه پسماند به موادی که قابلیت بازیافت داشته باشند نیازمندیم و این موضوعات قابل نفی نیست اما در لبه موضوعات نوآورانه با هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، کلان‌داده، دانش عقلی، واقعیت مجازی و دیگر موارد روبه رو هستیم که نشان دهنده ارتباط حداکثری با سازمان فناوری موجود است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر به استانداردهای روز دنیا در زمینه فناورانه توجه کنیم هر دستگاه به فراخور مقیاس خود از آن استفاده می کند، یادآور شد: نقش صاحب فرآیند و استراتژی در این زمینه لحاظ شده و خارج شدن از چارچوب های دنیا کاری بدیع است که تا کنون انجام نشده است.

وی با بیان اینکه آفتی که در چهار سال گذشته با آن روبه رو بوده ایم چیزی جز شوآف، نمایش، همایش، پاورپوینت، تولیدات مستندات خوش رنگ و لعاب نبوده است، تأکید کرد: دبیرخانه شهر هوشمند در آن زمان ایجاد و در آن تنها پاورپوینت تولید شد.

قائمی گفت: ما با کلیات سخنان آقای زکانی موافق هستیم و موضوع ما روش‌مندی است که انتظار داریم سازمان مطالعات به سمت مطالعات کاربردی و میدانی برود و با اصلاحات سازمان فناوری های فعلی، اهداف در نظر گرفته شده محقق شود.

انتهای پیام/

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 20189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =