۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 2088
روبرویی با شهروندان رضایتمندی می آورد

شهر:طرح پیمایش محلات منطقه ۹ با حضور مصطفی کاظمی، مشاور عالی و مدیر کل حوزه شهردار تهران، مصطفی موسوی لاری ، شهردار منطقه ۹ و جمعی از گروه ها و فعالان این طرح در پارک المهدی این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مصطفی کاظمی مشاور عالی و مدیر کل دفتر حوزه شهردار در این مراسم با اشاره به فرصتی که این طرح برای خدمت به منطقه کم برخوردار ۹ و رودر رو شدن با مردم و مشکلات آنها فراهم کرده، گفت: روبه‌رو شدن مستقیم با مردم برای برطرف کردن مشکلات آنها ، رضایتمندی را در شهروندان ایجاد خواهد کرد.
او در ادامه با اشاره به مناسب سازی معابر و اماکن برای معلولین و برطرف کردن موانع برای فعالیت این افراد ابراز امیدواری کرد که این طرح به سایر مناطق تهران نیز تعمیم پیدا کند.
به گزارش شهر، سید مصطفی موسوی لاری شهردار منطقه ۹ در این مراسم با بیان اینکه در این طرح منطقه به پالت ها و بخش های کوچک تقسیم شده و گروههای مختلفی برای پیمایش مسیر این نقاط و آشنایی با مشکلات مردم از نزدیک و بدون واسطه در نظر گرفته شدند، افزود: برای حل این مشکلات بسته به نوع درخواست و مسائل مردم برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و  بلند مدت طراحی خواهد شد.
به گفته موسوی دور دوم این طرح با مراسم امروز آغاز خواهد شد.

مصطفی کاظمی پس از مراسم طرح پیمایش محلات منطقه ۹ در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مفاهیم برنامه‌ریزی استراتژیک این است که متناسب با شرایط زمان و مکان از استراتژی های مختلف استفاده شود. بنابراین در دوره‌ای که از نظر اقتصادی شهر و کشور در شرایط خاصی به سر می‌برد باید استراتژی ها از  پروژه‌های بزرگ و کلان به سمت پروژه هایی در مقیاس کوچکتر و زود بازده تر در سطح محلات تغییر کند.
او با بیان اینکه امسال دو هزار میلیارد تومان برای پروژه‌هایی در مقیاس محلی در مناطق اختصاص داده شده است، افزود: امکان تحقق پروژه های کوچک مقیاس به دلیل نیاز نداشتن به منابع زیاد مالی بالاتر است، همچنین در این پروژه ها با توجه به اینکه شهروندان در وهله اول وقتی از در خانه خود خارج می‌شوند با مشکلاتی که در آن محدوده وجود دارد روبرو می شود که وقتی این مشکلات برطرف می شود احساس رضایتمندی در شهروندان ایجاد می کند.
کاظمی با بیان اینکه این طرح باید به سایر مناطق نیز تسری پیدا کند، عنوان کرد: مهمترین ویژگی این طرح ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با مردم است. مسئولان می‌توانند بعد از احصاء مشکلات نظرات مردم را نیز بشنوند و دیدگاه های خود و مردم را در این باره با هم انطباق دهند که این کار باعث ایجاد حس اعتماد بین مردم و مسئولان خواهد شد.

حضور مسئولان در محلات به شهروندان آرامش می دهد

سید مصطفی موسوی لاری، شهردار منطقه ۹ در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان این که تخصصی کردن بسیاری از امور در نواحی کار درستی نبود، گفت: باید افراد در نواحی به یک دانش سطحی برسند تا بتوانند کارهای نظارتی و گزارشی را انجام دهند بر همین اساس تصمیم گرفته شد که در این طرح پس از آموزش های لازم، محدوده‌ای به آنها اختصاص داده شود تا مشکلات آن محدود را  رصد کنند.
او با بیان اینکه در این طرح ۳۷ پالت (زون) در منطقه ایجاد شده که هر ناحیه به ۱۷ تا ۱۸ پالت و هر محله ۳ تا۴ پالت تقسیم شده، افزود: افرادی که به محدوده ها مراجعه می کنند همه مسائل نگهداشت را گزارش می دهند و پس از آن حوزه تخصصی برای رفع مشکل اقدام می کند.
او در پاسخ به سوالی درباره نقش شورایاران در این طرح افزود: باید توجه داشت که نقش اصلی شورایاری ها این است که واسطه بین مردم و شورای شهر باشند اما  در این طرح برای استفاده از فرصت شورایاری ها از آنها خواسته شده که برای شناسایی مشکلات محلات اقدام کنند و نظرات مردم را به شهرداری برسانند.
او با بیان اینکه در ملاقات های مردمی عمدتاً افرادی حضور پیدا می‌کنند که درگیر مسائل ساخت و ساز هستند و مشکلات محلات کمتر در این ملاقات‌ها مطرح می شود، افزود: وقتی شهروندان مسئولان را در محلات می‌بینند و مشکلات خود را مطرح می‌کنند حتی اگر شهرداری نتواند آن مشکل را به راحتی حل کند، حس آرامش را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد. البته برای تحقق این طرح نیاز به تخصیص بودجه و اعتبارات  و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا وجود دارد.

۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 2088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =