ایجاد درگاه واحد برای تمامی سامانه‌های شهرداری به منظور ارائه بیشتر خدمات غیرحضوری به شهروندان

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایجاد درگاه واحد در مدیریت شهری اولویت این کمیته در سال ۱۴۰۱ است.

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه شفافیت در شهرداری متولی مشخصی نداشت، اظهار کرد: در این زمینه تنها به ارائه یک سری اطلاعات کلی در سامانه‌ای بسنده شده بود که ۸۰ درصد این سامانه آفلاین بوده و اطلاعات به صورت دستی وارد می‌شد که در مدت اخیر از مدیریت شهری، تلاش شده تا در اولین گام سامانه شفافیت بروز شود.
وی ادامه داد: دیگر درخواست ما این بوده که سامانه‌ به سامانه‌های اصلی متصل و اطلاعات آن برخط شده و به صورت قابل فهم برای عموم مردم منتشر شود.
صادقی با بیان اینکه گزارش عملکرد بودجه در سال ۱۴۰۰ در سامانه موجود و بخش درآمد هزینه به سامانه متصل بود، خاطرنشان کرد: لایحه بودجه جدید نیز در سامانه بارگذاری شده است.
صادقی با تاکید بر گام برداشتن شهرداری در راستای جهش شفافیت، یادآور شد: باید علاوه بر به‌روز و برخط شدن شفافیت، آن را جهش بدهیم و باعث افزایش اعتماد عمومی مردم و شهروندان شویم چراکه این حق مردم است که بدانند مسئولین چه می‌کنند و بیت المال کجا هزینه می‌شود.
وی با اشاره به اولویت‌های کمیته شفافیت و شهر هوشمند در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: در این خصوص کار گروه‌هایی شکل گرفته و بحث در مورد درخواست‌های جدید و توسعه در زمینه شفافیت و هوشمندسازی انجام شده است که در این دو بخش حوزه‌هایی که تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند، مورد توجه قرار  گرفته و تعیین تکلیف می‌شوند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما مصوبه الزام شهرداری به ایجاد درگاه واحد است، گفت: این اقدام بسیار مهم و تضمین‌کننده بوده و از طرفی محصول‌محورترین کار در این زمینه به شمار می‌رود که باید انجام شود.
وی همچنین تصریح کرد: باید تمام این سامانه‌ها در یک درگاه واحد به مردم عرضه شود تا بتوان عمده خدمات شهرداری تهران را به صورت غیرحضوری ارائه کرد که این مصوبه هم به شفافیت امور کمک می‌کند و هم موجب هوشمندی و تسریع فرآیندها می‌شود؛ علاوه بر این نقش مهمی در کاهش سفر درون شهری و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا دارد.
صادقی تاکید کرد: اگر این درگاه واحد را بتوانیم امسال ایجاد کنیم، کار بسیار بزرگی است که می‌تواند محصول و ثمره سال‌ها هوشمندسازی را در شهرداری تهران بچیند و شهروندان تهرانی حلاوت آن را احساس کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارش شهرداری، ۶۱ سامانه فعال داریم، اظهار کرد: در سال گذشته نسخ جدید تعدادی از سامانه‌های شهرداری مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ ما در این زمینه نیز به دنبال تجمیع سامانه و ایجاد درگاه واحد هستیم.
وی در خصوص سهم، نقش و عملکرد در هدایت پایتخت به سمت شهر هوشمند، گفت: دولت بیشترین سهم را در ایجاد انگیزه و مشوق‌ها، بستر سازی، ترویج و فرهنگ‌سازی، توسعه و پیاده‌سازی شهر هوشمند دارد.
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: نیازمندی‌های اولیه ایجاد شهر هوشمند به واسطه حضور پلتفرم‌ها و خدمات‌دهندگان برخط، زیرساخت‌های عظیم و پاسخگو به سیل عظیم متقاضیان و پردازش اطلاعات و مهم‌تر از آن حفاظت از اطلاعات است.
وی ادامه داد: شهرداری هم در شفافیت و هم در شهر هوشمند همیشه پیشتاز بوده اما امروز دولت در حال اقداماتی در زمینه شفافیت و ایجاد درگاه‌ واحد مجوزهاست.
صادقی با اشاره به ضرورت انتشار حقوق و مزایای مدیران شهرداری یادآور شد: در این خصوص مصوبه داریم و باید بر اساس آن اقدام صورت بگیرد.
انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 21081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =