احیاء بافت فرسوده منوط به ارائه امتیازات ویژه به شهروندان است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از برنامه های بنده در خصوص بافت فرسوده است و معتقدم بافت فرسوده احیاء نمی شود مگر اینکه طرح های تشویقی به این مالکین داده شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، شصتمین دیدار مردمی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدآقامیری رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در مسجد قمر بنی هاشم محله زمزم منطقه ۱۷ انجام شد. در این دیدار رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷، معاونین، شهرداران نواحی و مدیران شهری حضور داشتند.

آقامیری در این دیدار در خصوص پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: این پروژه جزء اولین پروژه هایی بود که ما از آن بازدید کردیم. طراحی این پروژه از لحاظ معماری مناسب نبود، چراکه هر پروژه ای در مناطق تعریف می شود، باید رفاه و آسایش مردم همان منطقه در اولویت باشد. 

وی افزود: به همین دلیل جلوی طراحی این پروژه را گرفتیم و خواستار طراحی جدید شدیم تا فضای فرهنگی تفریحی برای مردم منطقه ایجاد شود؛ اما قرار شد زیرساز کار انجام شود. در هر صورت در طراحی جدید باید ساختمان ها از نو طراحی و المان هایی طراحی شوند که با فرهنگ ایرانی - اسلامی تناسب داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص بافت فرسوده گفت: یکی از برنامه های بنده در همین خصوص است و معتقد هستم بافت فرسوده احیاء نمی شود مگر این که طرح های تشویقی به این مالکین داده شود و مشکلات قانونی سبک شود. در خصوص احیا و نوسازی بافت فرسوده، باید به مردم امتیازات ویژه ای داد تا انگیزه ساخت پیدا کنند و حداقل باید ۴ طبقه به همراه پیلوت مجوز ساخت به مالک داده شود.

در ادامه شهردار منطقه ۱۷ ، ضمن گرامیداشت یاد و نام ۴ هزار شهید منطقه ۱۷، گفت: طی ۶ ماه توفیق خدمت در منطقه ۱۷، از پروژه هایی که در سطح منطقه فعال نبودند، بازدید و سعی کردیم آنها را فعال کنیم. یکی از پروژه های مهمی که در منطقه حائز اهمیت است، احداث ۳ زیرگذر بود.

وی افزود: زمانی که در منطقه حضور پیدا کردیم،این پروژه ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. از آنجا که اجرای این پروژه یکی از مطالبات شهروندان بود، ضرورت داشت بلافاصله اقدامات اجرایی آن سرعت بیشتری داشته باشد تا دسترسی محدوده شمالی به جنوبی منطقه ایجاد شود و مردم تردد امن داشته باشند و به راحتی و سهولت از ایستگاه های مترو استفاده کنند.

شنگی تصریح کرد: به لطف خداوند، این پروژه پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی داشته و با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران به سرعت در حال انجام کارهای مربوطه هستیم؛ ان شالله این پروژه در سال جاری افتتاح خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به عملیات گسترده تراش و روکش آسفالت در سطح معابر منطقه، اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته با کار جهادی و شبانه روزی نیروهای معاونت عمران منطقه که در سطح سه ناحیه حضور داشتند، ۳هزار تن آسفالت در سطح نواحی منطقه توزیع شد و معابری از سطح سه ناحیه مرمت و آسفالت شدند.

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به اتصال دو منطقه ۱۷ و ۱۸ از طریق احداث پل روگذر، تصریح کرد: با هماهنگی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران طی هفته های آتی، تجهیز کارگاه این پروژه انجام و عملیات اجرایی آن به سرعت شروع خواهد شد.

وی اظهار  کرد: در سال جاری بحث بهسازی بوستان های محلات منطقه ۱۷ در دستور کار قرار دارد. از روزی که در این منطقه در حال خدمت رسانی هستیم، بیش از ۱۲۰ برج نوری در سطح بوستان ها و اماکن بی دفاع شهری نصب کرده ایم. همچنین طبق توافق با سازمان زیباسازی شهر تهران، مقرر شده در سال جاری حدود ۴۰۰ برج نوری و المان های مختلف تحویل منطقه داده شود.

شهردار منطقه افزود: زمانی که خدمت رسانی خود را در این منطقه شروع کردیم، بیش از ۳ ماه از خاموشی زیرگذرهای منطقه می گذشت که در حال حاضر روشنایی هر ۱۴ زیرگذر منطقه تامین شد و نگهداشت خوبی از آنها نیز  انجام می شود. همچنین طی هفته های گذشته جداره زیرگذرها رنگ آمیزی شدند و وضعیت مطلوبی دارند.

در حین این دیدار صمیمانه، تعدادی از شهروندان و شورایاران منطقه، مطالبات خود را با شهردار، عضور شورای اسلامی شهر تهران و روسای سازمان های خدمت رسان بیان کردند.

انتهای پیام/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 21313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =