مسیر تهرانی‌ها ۷۲۳ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اصلاح ۹۸ تقاطع ناقص در بزرگراه‌های تهران خبر داد که با این اصلاح مسیر تهرانی‌ها، ۷۲۳ کیلومتر کمتر می‌شود.

به گزارش شهر، عباس شعبانی در خصوص اصلاح تقاطع‌های بزرگراهی در تهران گفت: ۴۳۰ تقاطع بزرگراهی در تهران داریم که تقریبا حدود ۹۸ تقاطع ناقص هستند که این تقاطع‌های ناقص حدود ۷۸۲ کیلومتر راه مردم را اضافه می‌کنند.

وی افزود: مثلا شما هنگامی که از بزرگراه چمران به سمت شمال حرکت می‌کنید به سمت همت غرب دسترسی ندارید و باید به خیابان ملاصدرا و شیخ بهایی بروید تا دسترسی پیدا کنید و چهار الی پنج کیلومتر مسیر طولانی می‌شود. یا تقاطع بزرگراه بابایی و بزرگراه باقری ایراد دارد به گونه ای که شما نمی توانید از بزرگراه باقری به سمت بابایی غرب حرکت کنید و یا از بابایی غرب به سمت باقری جنوب دسترسی ندارید و این دو مسیر، ۱۲ کیلومتر راه را طولانی می‌کند در حالیکه با ۵۰۰ متر مسیر اصلاحی می‌توان این مشکل را حل کرد.

معاون فنی شهرداری تهران با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین، سالانه صرف این دور بودن مسیرها می شود، گفت: علاوه بر بنزین، وقت، رضایت و ... مردم نیز تلف می شود.

وی با بیان اینکه وقتی این مسیرها اصلاح شود، مسیر تبدیل به ۵۷ کیلومتر می شود، اظهار کرد: یعنی با اصلاح تقاطع ها ۷۲۳ کیلومتر راه مردم کوتاه می شود و برای درک بهتر مثالی می زنم که کمربندی جنوب تهران که از آبیک قزوین شروع می شود و به انتهای ضلع جنوب فرودگاه امام خمینی (ره) می رسد ۳۰ کیلومتر راه را کوتاه کرده و حالا ما می‌خواهیم ۷۲۳ کیلومتر راه را در تهران کوتاه کنیم.

شعبانی با بیان اینکه این موضوع در شورای شهر تهران نیز تصویب شده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ دو تقاطع در سه راه باقرشهر و پل ثامن تکمیل و به بهره برداری رسید و در سوم خرداد ماه نیز سه تقاطع دیگر تکمیل و تحویل داده می‌شود که تقاطع بلوار فرحزادی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، تقاطع خیابان شکوفه و بزرگراه شهید کاظمی در منطقه ۱۹ و پل سلیمی جهرمی در غرب صادقیه قرار دارد.

وی افزود: با تکمیل این پنج تقاطع ۲۰ کیلومتر راه اضافه را به دو کیلومتر تبدیل کردیم.

شعبانی با بیان اینکه در سال جاری، ۱۸ تقاطع اصلاح می شود، گفت: با اصلاح این تقاطع‌ها ۱۲۳ کیلومتر راه را به ۸.۵ کیلومتر تبدیل می کنیم که علاوه بر صرفه جویی در وقت و بنزین شاهد کاهش ترافیک و در نتیجه کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 21693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =