ارتباط افزایش آسیب‌های اجتماعی با رکود و عدم نوسازی محله‌ای در منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ تهران تاکید کرد: افزایش آسیب‌های اجتماعی و خالی شدن پهنه‌ها از سکنه با رکود و عدم نوسازی محله‌ای در منطقه ایجاد می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، جلسه بررسی موضوعات شهرداری منطقه ۱۰ در کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران با حضور «رضا شرفی» شهردار و جمعی مدیران حوزه شهرسازی منطقه و «سید محمود فاطمی عقدا» دبیر کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران و هیات همراه تشکیل شد.

رضا شرفی در این جلسه، با اشاره به ویژگی‌های منطقه گفت: منطقه ۱۰، منطقه کوچک اما پر تراکمی از نظر جمعیت و بافت است به گونه‌ای که تراکم این منطقه، چهار برابر حد استاندارد و دو برابر میانگین تراکم در شهر تهران است و بیش از ۵۰ درصد آن را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه‌های خدماتی و ضرورت نوسازی در منطقه اظهار داشت: متاسفانه تعداد زمین‌های بزرگ برای تغییر کاربری آنها به کاربری‌های خدماتی، رفاهی و فضای سبز در این منطقه بسیار کم است و زمین‌های موجود نیز دارای کاربری S هستند که این مسئله، زمینه حاکم رکود و عدم نوسازی در بافت منطقه را به همراه داشته است.

شهردار منطقه با بیان اینکه رکورد حاکم شده می‌تواند خالی شدن پهنه از جمعیت و پدید آمدن آسیب‌های اجتماعی را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: ملک‌ها و زمین‌های ریزدانه‌ای زیادی در منطقه وجود دارد که برای فعال شدن آنها و تلاش برای نوسازی نیازمند یاری کمیسیون ماده پنج هستیم.

شرفی با اشاره به نوسازی‌ صورت گرفته در منطقه ۱۰ خاطرنشان کرد: نوسازی انجام شده در منطقه به صورت پلاک به پلاک بوده است و نه نوسازی محله‌ای و منطقه‌ای. این امر موجب شده ما با محورهایی دندانه‌ای، ابتر، ترافیک فراوان و عدم نوسازی‌ جداره‌ها روبه‌رو باشیم.

وی کسر پارکینگ، نبود تسهیلات تشویقی برای نوسازی، حاکم بودن نظام سرقفلی در محورهایی مانند قزوین و عدم تمایل مالکان برای نوسازی به دلیل ضوابط موجود را از جمله مشکلات عدم نوسازی در منطقه برشمرد و ابراز داشت: بسته‌های تشویقی برای نوسازی در منطقه طراحی کرده‌ایم که در این بسته‌ها، به محدودیت‌های کنونی اشاره کرده و راهکارهای خروج از وضعیت موجود را هم ارائه داده‌ایم.

در ادامه این جلسه، موضوعاتی مانند تغییر کاربری پهنه قزوین از S به M، طرح ارتقای کیفی امامزاده معصوم (ع)، تغییر پهنه گذر پشت نواب از M به R، تقلیل معابر محورهای بزرگراه امام خمینی و خیابان کمیل و... مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. 

انتهای پیام

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 21717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =