کنترل عوامل خسارت‌زا با آبشویی حدود ۷ هزار اصله درخت در جنوب پایتخت

شهردار منطقه ۱۹ از آغاز طرح پایش، کنترل آفت و عوامل خسارت زا به درختان با آبشویی ۶۹۶۵ اصله درخت همزمان با آغاز فصل گرما و یورش این آفت به فضای سبز و درختان خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت گفت: در راستای حفظ و نگهداری فضای سبز و کنترل عوامل خسارت زا عملیات آبشویی درختان به طور مستمر و شبانه با وسایل مکانیزه مناسب انجام و با تشدید گرما میزان آن افزایش می یابد.
او با اشاره به اینکه کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز بر انجام صحیح عملیات آبشویی نظارت می کنند، افزود: در همین راستا، آبشویی روی درختان نارون، زبان گنجشک و زیتون و درختچه های زینتی از قبیل خرزهره، ختمی و انار زینتی انجام می شود.
همچنین آبشویی به منظور جلوگیری از آفت کنه، پسیل زیتون، انواع شته و انواع شپشک ها و سفید بالک به همراه صابون حشره کش گیاهی پالیزین که برای طبیعت و محیط زیست مخرب نیست انجام می شود.
به گفته این مسئول، مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۹ نیز آمادگی پاسخگویی حضوری به شهروندان در خصوص دفع آفات گیاهان خانگی و آپارتمانی را دارد و علاقه مندان برای بهره مندی از این امکان می توانند به شهرک شریعتی خیابان شهید زلفی داخل بوستان شریعتی مراجعه کنند.

انتهای پیام 
 

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 21908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =