کدام مناطق پایتخت در معرض خطر فرونشست قرار دارند؟

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران نتایج رصد اخیر سنسورهای تعبیه شده برای بررسی میزان فرونشست زمین را اعلام کرد.

مهدی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه پیگیری های لازم صورت گرفته که تا پایان خردادماه فعالیت مجدد پل‌های مکانیزه به نتیجه برسد و پل‌ها به مدار بهره‌برداری بازگردد، اظهار کرد: بخشی از دلایل تعطیلی پل‌های مکانیزه این بود که تعدادی از این پل ها ناایمن تشخیص داده شد. پل‌ها از لحاظ سازه‌ای و موتور مکانیزه فعالیت داشتند اما به دلیل تشخیص عدم ایمنی، فعالیت آنها متوقف شد تا بازسازی صورت بگیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از حدود ۵۰۰ پل مکانیزه نزدیک به ۳۵۰ پل به چرخه بهره‌برداری بازگشته‌اند، تصریح کرد: بازسازی ۱۵۰ پل باقی مانده بود که امیدواریم در طول یک ماه به انجام برسد.

وی در ادامه با اشاره به مساله فرونشست در تهران، یادآور شد: به استناد آمار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سنسورهایی که در دو سال اخیر نصب شده و میزان فرونشست شهر را رصد می‌کند، تنها جایی که فرونشست قابل توجه مشاهده شده حریم جنوب غربی تهران است.

بابایی با بیان اینکه در محدوده شهری فرونشست قابل اعتنایی نداریم و حداکثر به یک یا دو سانتی متر می‌رسد، خاطرنشان کرد: این فرونشست‌ها بیشتر در اطراف تهران بوده و به دلیل برداشت بی‌رویه آب برای مصارف کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت فاضلاب شهر تهران برداشت آب زیر زمینی کاهش یافته است چراکه آب تصفیه‌خانه‌ها به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حق‌آبه سد که به این بخش اختصاص پیدا می‌کرد به آب شرب تهران اضافه می‌شود، تأکید کرد: برداشت از چاه‌ها در این مناطق کمتر شده که هم کیفیت آب را افزایش داده و هم خطر فرونشست‌ها را کاهش داده است.

انتهای پیام/

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 22419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =