راه‌اندازی سامانه تعیین کارشناس رسمی دادگستری گامی در راستای حذف رانت و امضاهای طلایی بوده است

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از راه‌اندازی سامانه تعیین کارشناس رسمی دادگستری در شهرداری تهران در خصوص حمله سایبری به سامانه های شهرداری گفت: دشمنان بیگانه مردم را هدف قرار داده‌اند و در این راستا باید از تلاش نیروهای انقلابی شهرداری برای برقراری خدمات‌دهی به شهروندان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی در شصت و هشتمین جلسه شورا و در تذکر پیش از دستور خود گفت: ابتدا سالروز رحلت امام(ره) و نیز سالروز پانزده خرداد را گرامی می دارم و سالروز میلاد امام رضا(ع) که در پیش است را تبریک می گویم.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: چندی پیش معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اقدامی در راستای افتتاح سامانه تعیین کارشناس رسمی دادگستری با حضور بنده و مدیران ارشد سازمان بازرسی انجام دادند که البته بازتاب خبری خوبی نداشت اما اقدام بسیار خوب و بزرگی بود.

وی گفت: همانطور که همه مستحضر هستید برای انتخاب کارشناس رسمی دادگستری در کلیه موضوعات شهرداری نظام و فرایند واحدی وجود نداشت و عدم نبود این فرایند واحد، سبب بروز رانت و امضاهای طلایی برای ارزش‌گذاری املاک شده بود.

صادقی اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه در مسیر تعیین کارشناس رسمی دادگستری بر اساس انتخاب تصادفی عمل خواهد شد و توزیع عادلانه کارشناسان صورت می گیرد و از امضای طلایی در انتخاب کارشناس و تعیین هدفمند کارشناس جلوگیری می کند.

این عضو شورا افزود: جا دارد از این اقدام شایسته معاونت مالی و سازمان املاک که در حوزه شفافیت و سلامت اداری صورت گرفته تقدیر کنیم و پیشنهاد می دهم کلیه حوزه های شهرداری در بهره گیری از کارشناس رسمی از این سامانه استفاده کنند و شهرداری تهران برنامه ریزی لازم را برای پاسخگویی صد در صدی این سامانه را داشته باشد.

 رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان ساخت: افرادی هم که برای استفاده از این سامانه مشکل دارند و دنبال بهانه جویی هستند به طور قطع دچار تعارض منافع اند و منافع آنها به خطر افتاده که امیدواریم با پوشش صد درصدی این سامانه شفافیت مدنظر تحقق یابد.

وی در بخش دوم تذکر خود به حمله سایبری صورت گرفته در سامانه های شهرداری اشاره کرد و گفت: ما پیش تر هم گفته بودیم که برای تشخیص دشمنان ملاک هایی وجود دارد که یکی از این ملاک ها دشمنی مستقیم با مردم است.

صادقی افزود: ما به این جهت می گوییم این عملیات توسط سرویس های بیگانه صورت گرفته چون سرویس دهی به شهروندان و مختل کردن خدمات به مردم را هدف قرار دادند؛ اختلال در امور جاری مردم یعنی دشمنی با مردم و بغض و کینه با مردم یعنی دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

 رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: تیم انقلابی و جهادی شهرداری خود را فدایی ملت می داند و تلاش می کند هیچ وقفه ای در خدمات دهی صورت نگیرد و در این راستا جا دارد از تلاش شبانه روزی نیروهای انقلابی شهرداری به ویژه در سازمان فاوا تشکر کنیم اما از موضوع نفوذ در بدنه شهرداری نباید غافل شویم.

وی افزود: مدیریت جدید شهرداری هنوز از بعضی از افراد نفوذی و ناکارآمد در جایگاه های کارشناسی و مدیریت با رأفت و دلسوزی استفاده می کند که باید گفت در این مجال با ناکارآمدی های دیده شده این موضوع جایی ندارد.

صادقی در پایان تأکید کرد: موضوعی که باید مدنظر قرار گیرد بازنگری در شیوه نامه ها و ملاحظات امنیتی و پدافند غیر عامل است و این ضوابط و مقررات باید بازنگری شود.

انتهای پیام/

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 22469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =