فرمایشات رهبری ملاک عمل کنگره یک هزار شهید/اجرای دقیق دستورالعمل نامگذاری معابر و اماکن به نام شهدا

شهردار منطقه ۱۰ تاکید کرد: همه فعالیت‌های منطقه تا زمان اختتامیه کنگره یک هزار شهید منطقه در اسفند ماه، باید معطر به نام و یاد شهدا باشد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، رضا شرفی در آئین افتتاحیه اولین کنگره یک هزار شهید منطقه ۱۰ گفت: تصمیم برگزاری این کنگره در شورای فرهنگی منطقه گرفته شد. در این چارچوب، ستاد آن ایجاد و دبیرخانه‌ای برای پیگیری امور آن مستقر شد و برنامه‌های آن مدون و تصویب شد.

وی با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب ملاک عمل کنگره یک هزار شهید منطقه ۱۰ بوده است، اظهار داشت: اولین تاکید رهبری، زنده نگه داشتن پیام شهداست. پیام شهدا باید دقیق و درست، تبیین و تحلیل شده و در میان نسل‌های مختلف به ویژه نسل جدید تبلیغ و ترویج شود. تاکید دوم رهبری، ثبت خاطرات والدین شهداست. این خاطرات باید ثبت و فضای آن تبیین شود.

شهردار منطقه ادامه داد: تاکید سوم، ثبت و درک فضایی است که شهدا در آن رشد کردند و به انگیزه و ایمان کافی برای شهادت رسیدند. تبیین آنها در قالب جهاد تبیین که حضرت آقا بر آن تاکید کرده‌اند، قابل ارزیابی است. باید یک تحلیل جامعه‌شناختی و روانشناختی از آن دوران انجام شده و آن را تبلیغ کرد.

شرفی با بیان اینکه تاکید چهارم رهبر معظم انقلاب، مزین شدن معابر به نام شهدا است، تصریح کرد: چه افتخاری بالاتر از آن وجود دارد که خیابان‌های ما به نام شهدا باشند. در این راستا، دستورات لازم به کمیته نامگذاری داده شده است. تاکید دیگر رهبر معظم انقلاب، آن است که این گونه جلسات نباید به مجلس ترحیم باشکوه تبدیل شود بلکه مضامین نهفته در آن باید تحلیل شود؛ یعنی شهید معرفی، شهادت تعریف و فرهنگ شهادت در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم خانواده شهدا خاطرنشان کرد: رهبری به انجام ابتکارات در یادآوری های شهدا تاکید کرده‌اند. شیوه‌های جدید معرفی شهدا و ارائه محتواهای به‌روز در این راستا موثر است. در این چارچوب، منطقه ۱۰ اقدام به کاشت نهال به نام شهدا، ختم قرآن، تهیه جهیزیه و کمک‌های مومنانه به نام شهدا و... کرده است. ستاد قرآنی نیز بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری در منطقه شکل گرفته و ذیل این کنگره فعال است.

گفتنی است، در کنگره یک هزار شهید منطقه ۱۰ که در آستان امامزاده معصوم (ع) برگزار شد، محمد آخوندی، مهدی پیرهادی، مهدی عباسی و مهدی اقراریان اعضای شورای اسلامی شهر تهران، غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۱۷، سرهنگ گرشاسبی فرمانده قرارگاه فتح، مسئولان مدیریت شهری، دبیران و اعضای شورایاری‌ها و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور داشتند. 

در این مراسم، ضمن تجلیل از مادران شهید، برنامه‌هایی مانند اجرای گروه‌های سرود و حضور خادمین آستان قدس رضوی اجرا شد.

انتهای پیام

۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 22556

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =