الگو و اسوه همه ایثارگری‌ها دفاع مقدس است/ امروز وارد جنگ شناختی و ادراکی شده‌ایم

فرمانده سپاه ولی امر (عج) تاکید کرد: ما برای معرفی عظمت شهدا و کارهایی که کردند، کم گذاشتیم. چهار کتاب و فیلم خوب ساخته‌ایم اما عظمت دفاع مقدس بیش از اینهاست چراکه الگو و اسوه همه فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها در ایران، منطقه و حتی جهان، دفاع مقدس است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، سردار «ابراهیم جباری» در آئین افتتاحیه اولین کنگره یک هزار شهید منطقه ۱۰ گفت: مادران شهدا، همه هستی‌شان را تقدیم انقلاب کردند. این در حالی است که هر وقت به دیدار آنها می‌رویم، آنها هیچ چیز نمی‌خواهند در حالی که بعضی‌ از آنها در خانه‌ای ۳۰ متری زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: همراه با حضرت آقا خدمت خانواده شهیدی رسیدیم. خانه آنها همانند گلزار شهدا بود. همسر و دو فرزندش شهید شده بودند و خود نیز خواهر دو شهید بود و تعداد دیگری از نزدیکانش نیز شهید شده بودند. این مادر شهید به زبان آذری به آقا گفتند که من دو فرزندم را در راه خمینی تقدیم کردند و سپس نوه‌هایشان را نشان دادند و گفتند که اینها را هم در راه شما نگه داشتم.

فرمانده سپاه ولی امر (عج) با بیان اینکه ما نه فقط هشت سال بلکه ۴۳ سال دفاع مقدس داشته‌ایم، اظهار داشت: این ایثارگری‌ها از ابتدای انقلاب بوده و به همین خاطر، باید فرهنگ ایثار و شهادت را تبیین و گسترش دهیم تا نسل امروز هم با آن آشنا شود. اگر ما اهتمام نورزیم، به فرهنگ عمومی جامعه و ایثار شهدا ظلم جبران‌ناپذیری کرده‌ایم.

سردار جباری با بیان اینکه امام راحل (ره) معتقد بودند که خلق آثار اعجاب‌آور در دقاع مقدس جز در دوره‌ای کوتاه در صدر اسلام مانند ندارد، تصریح کرد: ما برای معرفی عظمت شهدا و کارهایی که کردند، کم گذاشتیم. چهار کتاب و فیلم خوب ساخته‌ایم اما عظمت دفاع مقدس بیش از اینهاست چراکه الگو و اسوه همه فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها در ایران، منطقه و حتی جهان، دفاع مقدس است.

وی افزود: باید دفاع مقدس را فهمید، درک کرد و آن را انتقال داد. باید باورهای آنها را شناساند و اخلاص، فداکاری، ولایتمداری و... آن را متوجه شد. باید با شگفتی‌های شهدا آشنا شویم تا از خواب غفلت بیدار شویم چراکه همه وجودشان لبریز از محبت‌ بود ولی در برابر دشمن بسیار با صلابت بودند.

فرمانده سپاه ولی امر (عج) با بیان اینکه با گذشت چهار دهه از انقلاب، ما چهار نوع جنگ را داشتیم که کشور به انحای مختلف با آن روبه‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: ما امروز وارد جنگ شناختی و ادراکی شده‌ایم. ایستادن در برابر جنگ شناختی که تخریب باورهاست، جهاد کردن است. آدم‌ها در جنگ شناختی مورد هدف گلوله‌هایی قرار می‌گیرند که اعتقاداتشان را نشانه گرفته است.

سردار جباری با اشاره مجدد به جنگ شناختی ابراز داشت: جنگ سخت هزینه بالایی دارد ولی جنگ شناختی هزینه کمی دارد. جامعه را نابود و باورها را تخریب می‌کند. هدف جنگ شناختی، یاس و ایجاد بن‌بست است در حالی که ما امروز بن‌بستی نداریم و آنها هستند که در بن‌بست هستند.

انتهای پیام 

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 22560

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =