شناسایی ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری جدید برای پایتخت

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران در دوره جدید مدیریت شهری با آسیب شناسی این حوزه در سنوات گذشته ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری برای شهر تهران شناسایی کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مهدی شریفیان در نشست خبری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران  گفت: نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران در این دوره مدیریت شهری روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری با توجه به بررسی ها و آسیب شناسی هایی که انجام شد براین اساس که بیش از 15 سال در شهرداری تهران تجربه انجام کارهای مشارکتی، سرمایه پذیری و مشارکتی وجود داشته است. که در طول این سال ها در این حوزه هم دستاوردهای خوب و هم تجربه های ناموفقی وجود داشته است.  در این دوره با توجه به آسیب شناسی موضوعات قابل طرح در این حوزه نظام جدید سرمایه پذیری ومشارکت در شهرداری تهران تدوین شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران ادامه داد: این نظام دارای 6 گام مهم شامل شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در شهرداری تهران، تهیه بسته های سرمایه گذاری، بازاریابی، عقد قراردادهای مشارکتی، نظارت و واگذاری است.

وی بیان کرد: در این نظام در بخش بازاریابی یکی از موضوعات مهمی که می تواند به ما کمک کند تا این چرخه به درستی انجام شود، برگزاری همایش ها و گردهمایی هایی است که در آن فرصت های سرمایه گذاری در مدیریت شهری مطرح می شود.

شریفیان با بیان اینکه مقدمه برگزاری این همایش شناسایی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران بود، یادآور شد: این کار توسط همکاران من در سازمان فرصت های سرمایه گذاری و در کل مجموعه شهرداری تهران انجام شده است . در حال حاضربیش از110 فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است که این عدد تا زمان  برگزاری همایش با سرعت زیاد در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه بعد از شناسایی این فرصت ها بسته های سرمایه گذاری تدوین می شود، تاکید کرد: این بسته ها دارای سه بخش مطالعات سرمایه گذاری، مجوزها و مشوق هاست.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران همچنین گفت: همایش فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی پایتخت فرصتی را برای رویارویی سرمایه گذاران و مدیران شهری ایجاد می کند.

وی با اشاره به دستاوردهای قابل پیش بینی برگزاری این همایش افزود: در این همایش قرار است در گام نخست فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران معرفی شود. گام دوم این است که با سرمایه گذاران موفق در حوزه مدیریت شهری آشنا شویم و آنها را تشویق به ورود برای اجرای پروژه های شهری کنیم. همچنین ارتباط با مجامع علمی در این همایش گام دیگری است که از جمله دستاوردهای قابل پیش بینی است در حال حاضر همایش فرصت های سرمایه گذاری شهری تهران با همکاری دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

شریفیان  با بیان اینکه در نظر داریم با برگزاری همایش مذکور شبکه سرمایه گذاران در حوزه شهری را ایجاد کنیم، ادامه داد: فضای مناسبی برای توانمند سازی بخش های مختلفی که تمایل دارند در پروژه های مدیریت شهری پایتخت مشارکت کنند ایجاد می شود و در نهایت منجر به پیشنهاداتی می شود که  سرمایه گذاران درباره فرصت های سرمایه گذاری در شهر تهران ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران در این همایش در 8 محور طراحی شده است، یادآورشد: حوزه های فرهنگی، کسب و کار و درآمد پایدار، گردشگری و تفریحات در شهر، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری، محیط زیست و مدیریت پسماند شهر تهران، عمران و پروژه های زیرساخت، خدمات شهری و شهر هوشمند از جمله حوزه هایی است که فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران معرفی می شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با اشاره به اینکه موضوع متفاوتی که در این همایش در نظر گرفته شده، برنامه های خاصی است که در خلال برگزاری آن مد نظر است، بیان کرد: اولا غرفه هایی در حاشیه این همایش ایجاد شده تا فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران و کلانشهرهای ایران به سرمایه گذاران ارائه شود. این کار منجر می شود تا شهرهای کشور نیز ازاین فرصت استفاده کنند. موضوع بعدی این همایش پنل های ارائه فرصت های سرمایه گذاری است که در این پنل ها مطالعات اقتصادی که درباره هر کدام  از فرصت ها توسط تیم های مجرب اقتصادی تهیه شده است، ارائه می شود و سرمایه گذاران می توانند با شرکت در این پنل ها در جریان موضوعات بسته سرمایه گذاری پیشنهادی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در این همایش 5 پنل تخصصی فرصت های سرمایه گذاری برگزار می شود، تاکید کرد: همچنین میزهای گفت و گو در این همایش در نظر گرفته شده است که سرمایه گذاران در این بخش می توانند به صورت جدی برای مشارکت در فرصت های سرمایه گذاری موضوعات خود را مطرح می کنند و امیدواریم که تفاهم نامه های اولیه بین مدیران شهری و سرمایه گذاران رد و بدل شود تا بعد از همایش مراحل قانونی آن طی شود.

مهدی شریفیان با اشاره به برگزاری تورهای گردشگری برای سرمایه گذاران در کنار همایش گفت: این تورها با موضوع بازدید از پروژه های سرمایه گذاری شده در سال های گذشته و همچنین فرصت های سرمایه گذاری اکنون شهر تهران اجرا می شود.

وی افزود: در تمام موضوعات امکان سرمایه گذاری در شهر تهران بسته های فرصت سرمایه گذاری تهیه شده است. از موضوعات تفریحی و ایجاد شهربازی در تهران گرفته تا فضاهای خدماتی، پارک های آبی و شهربازی های مدرن. همچنین در حوزه ترافیک از تاکسی های اشتراکی تا موضوعاتی که می تواند به حمل و نقل پاک در شهر تهران کمک کند، مطرح است چند جانمایی ساخت هتل در شهر تهران و افزایش سرانه های خدمات شهری نیز از دیگر  موضوعاتی است که به عنوان فرصت سرمایه گذاری در شهر تهران طراحی شده است.

وی با بیان اینکه چندین پروژه بزرگ سرمایه گذاری در حوزه پسماند شهر تهران برای ارائه در این همایش در نظر گرفته شده است، یادآورشد: با اجرای این  پروژه ها و جذب سرمایه گذار فرایند مدیریت پسماند از تفکیک گرفته تا بازیافت به طور کلی در پایتخت متحول می شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با اشاره به معرفی فرصت هایی در قالب ساخت مجموعه های متعدد ورزشی در شهر تهران بیان کرد: در موضوع پارکینگ سازی فرصت هایی برای سرمایه گذاری مطرح شده است و همچنین با توجه به رویکرد شهرداری تهران به ساخت مسکن های استطاعت پذیر ما نیز در این حوزه پیشنهاد انبوه سازی در مسکن را نیز مطرح کرده این.

وی با اشاره به میهمانان و سرمایه گذاران خارجی در همایش فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران تاکید کرد: هماهنگی با اتاق های همکاری مشترک ایران و چین، ایران و عراق و ایران و امارات انجام شده است تا سرمایه گذارانی که تمایل به مشارکت دارند، به این همایش دعوت شوند. همزمان حضور شهردارانی که با تهران خواهر خوانده هستند، نیز در این همایش حضور دارند. همچنین یک همکاری ویژه با سازمان سرمایه گذاری کشور با بخش سرمایه گذاری خارجی داریم که از ظرفیت این بخش نیز استفاده کنیم.

شریفیان درباره فرصت های سرمایه گذاری در بخش تولید انبوه مسکن در شهر تهران گفت: در حال حاضر موضوع ساخت مسکن های استطاعت پذیر در قرارگاه مسکن شهرداری تهران در حال پیگیری است. ما با شناسایی  فرصت های جذب سرمایه گذار به عنوان همکار در کنار قرارگاه قرار داریم.

وی درباره امکان حضور سرمایه گذاران خارجی در پروژه های شهری در تهران گفت: موضوع حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور متولی مشخصی دارد که سازو کارهای لازم برای تضامین سرمایه گذاری و هم کانال های ارتباطی  با این افراد و بخشنامه های لازم وجود دارد. در حال حاضر نیز بخشی از سرمایه گذاران خارجی که تجربه مشارکت در طرح ها و پروژه ها را در کشور دارند، در بانک اطلاعاتی مشخصی وجود دارد و ما ازاین ظرفیت استفاده می کنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با بیان اینکه 110 فرصت سرمایه گذاری که در همایش ارائه می شود، پروژه های جدیدی هستند که در این دوره مدیریت شهری طراحی و مطالعه شده اند، تصریح کرد: البته در سازمان فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی نیز در بخش دیگری تحت عنوان پروژه های در حال اجرا وجود دارد که بعضا دچار مشکلاتی بودند اما در حال پیگیری برای رفع این مشکلات هستیم.

انتهای پیام/

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: 22744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =