ترویج نگهداشت گل و گیاه با فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی در منطقه ۱۹

آیین بهره برداری از مزرعه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره ۳۵ و جشنواره گل و گلدان همزمان با روز جهانی گل و گیاه با حضور شهردار منطقه ۱۹، مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران و مدیران منطقه ۱۹ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، دراین جشنواره که با مشارکت مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه برگزار شد، مهدی هدایت شهردار منطقه ضمن گرامیداشت این روز گفت: توسعه فضای سبز و بهره مندی شهروندان از این فضا ها یکی از اولویت های مدیریت شهری منطقه است و تلاش خواهیم کرد زیر ساخت های فرهنگی و آموزشی به منظور ترویج نگهداری و حفظ گل و گیاه را فراهم کنیم.
او نقش موثر کودکان و نوجوانان در ارتقای فرهنگ حفظ، ترویج و توسعه فضای سبز را با اهمیت عنوان و اظهار امیدواری کرد که این گونه برنامه ها به منظور غنی سازی اوقات فراغت و افزایش روحیه شور و نشاط در بین آنان، به طور مستمر برگزار شود.
در ادامه این مراسم مهرنوش قربانعلی معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با قدردانی از تلاش های بی شائبه مدیریت شهری منطقه در برگزاری هرچه بهتر این برنامه افزود: بی شک سرسبزی و آبادانی گل و گیاه شادی و خرمی را به ارمغان می آورد و از تاریخ کهن ایران تا کنون تاثیر گل و گیاه در شادابی و نشاط انسان ها موثر بوده است.
براساس این گزارش در این جشنواره مخاطبین پس از آموزش نحوه کاشت، دانه، گل، بذر و سبزی اقدام به کاشت نشاء در باغچه های کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردند و به درست ترین و بهترین شیوه کاشت جایزه تعلق گرفت.  
ضمن اینکه برای بزرگسالان و والدین این کودکان مسابقه عکس از گیاهان آپارتمانی و کاشت تراریوم برگزار و به برندگان جایزه اهدا شد.
به گفته این مسئول؛ مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز کلاس‌های آموزشی به صورت هفتگی با حضور مربیان در این مرکز دایر و تجهیزات آموزشی از قبیل دانه، بذر، نشاء گل، خاک و کود در اختیار بهره‌مندان قرار می گیرد.
 

انتهای پیام 

۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 22749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =