چهارشنبه‌های فرهنگی، فرصتی برای هم‌اندیشی با نخبگان فرهنگی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سلسله بازدیدهای منطقه‌ای که در قالب طرح‌های چهارشنبه‌های فرهنگی برگزار می‌شود، در منطقه ۲۰ پایتخت حضور یافت.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران  به همراه سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ تهران در ابتدای این بازدید در  مجموعه فرهنگی ایوان ری  حضور پیدا کرد و در جریان آخرین وضعیت این مجموعه قرار گرفت؛ تسریع در آغاز فعالیت این مجموعه فرهنگی از جمله نکاتی بود که نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر آن تاکید داشت.

همچنین بازدید از آرامگاه بی بی شهر بانو، کارخانه سیمان ری و حسینیه کاظمی‌ها از جمله بازدیدهایی بود که در قالب چهارشنبه های فرهنگی صورت گرفت.

باید از تجربیات فرهنگی در شهر استفاده کرد

سخنگو و نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه دیداری صمیمی با معاونین و کارکنان شهرداری منطقه ۲۰ شهرداری تهران داشت؛ در این دیدار مشکلات پرسنل و معضلات فرهنگی منطقه از دید مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین در ادامه این دیدار نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید از تجربه های فرهنگی اجرا شده در پایتخت استفاده کرد، ادامه داد: ایجاد پیاده راه‌هایی مانند گذر ۳۰ تیر در پایتخت تجربه موفقی در موضوعات فرهنگی در شهر تهران نبوده است و باید اقدامات کارشناسی بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

بسیج یک امکان نهفته است

نادعلی همچنین در جلسه ستاد بسیج شهرداری منطقه ۲۰ تهران گفت: اعضای شورا در این دوره مدیریت شهری نسبت به بسیج وظیفه بیشتری حس می کنند و ما نیز در کمیته دینی و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر وظیفه بیشتری در این باره داریم.

وی افزود: پیش از این توفیق حضور در بسیج شهرداری داشتم و واقفم که بسیج یک امکان نهفته است که در دوره ای سطح فعالیتش بالاتر می رود و قطعا امروز دوره ای است که زمینه برای فعالیت بسیج مهیاتر است.

نادعلی گفت: خوشبختانه در این دوره شهرداری مدیران روحیه بسیجی دارند و معاونان فرهنگی اجتماعی شهرداری بسیجی هستند بنابراین این موضوع باید آورده بیشتری برای بسیج داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج به مردم خدمت می کند و آنان را پای حرف انقلاب می آورد؛ از سوی دیگر بسیج ابزاری مهم برای تبیین گام دوم انقلاب است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در شهرداری باید امکانی برای بسیج ایجاد کنیم که فعالیت اجتماعی مثبت انقلابی داشته باشد.

بحث‌های فرهنگی بیشتر زینت المجالس است

بر اساس این گزارش علیرضا نادعلی در نشست صمیمانه با نخبگان و فعالان فرهنگی منطقه ۲۰ شهرداری تهران توضیح داد: شورای اسلامی شهر ۶ کمیسیون دارد که یکی از مهمترین آن ها کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است از این رو موضوع چهارشنبه های فرهنگی در مناطق مختلف راه اندازی شد.

وی با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی و اجتماعی و ذکر مثالی در مورد معتادان متجاهر گفت: اگر کار فرهنگی از قبیل ورزش و مبانی دینی برای فردی انجام نشود آخر تبدیل به آسیب اجتماعی می شود.

به گفته نادعلی، مبنای تفکر اسلامی این است که کار با مشارکت مردم انجام می شود و باید مشارکت مردمی در حوزه فرهنگ و اجتماع جذب شود.

همچنین سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ در این نشست گفت: چهارشنبه های فرهنگی فرصتی برای صحبت و هم اندیشی با نخبگان و اعضای فرهنگی است و خوشبختانه سهولت ارتباط و انتقال صحبت ها در این دوره از مدیریت شهری رقم خورده و مباحث به شورای شهر تهران منتقل می شود. برخی فعالان فرهنگی شهرری نیز مباحث خود را در این جلسه مطرح کردند.

از مهمترین مطالبات فعالان فرهنگی ویژه شدن شهرداری منطقه ۲۰ به مانند فرمانداری ویژه ری، ساماندهی معتادان متجاهر، ارزیابی و توجه به مدیریت محله ها، ایجاد فضایی برای کشف و رشد استعدادهای هنری و توجه بیشتر به مساجد و کانون های فرهنگی و دینی بود.

دیدار با خانواده شهید مدافع حرم

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه  چهارشنبه فرهنگی به همراه شهردار منطقه ۲۰ و جمعی از مدیران شهری به دیدار خانواده شهید مدافع حرم حسین ابراهیمی رفت؛ در این دیدار ضمن گرامی‌داشت یاد شهدا مدافع حرم از خانواده این شهید والامقام تقدیر به عمل آمد.

دیدار با ساکنان قبله تهران

علیرضا نادعلی سخنگو و نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان بازدید خود در قالب طرح چهارشنبه های فرهنگی در مسجد حضرت ولی عصر (عج) شهرری با شهروندان منطقه ۲۰ دیدار و گفتگو کرد؛ در این دیدار معضلات فرهنگی و اجتماعی از قبیل آسیب های اجتماعی موجود در منطقه و همچنین سرانه فضای ورزشی و ... از سوی شهروندان مطرح شد و مقرر شد که موضوعات و درخواست های ساکنان پیگیری شود.


انتهای پیام/

۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 22968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =