هنوز خبری از اجرای نسل ۵G نیست/ اجرا تنها در ۳ نقطه کشور به صورت پایلوت

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه سازمان تنظیم مقررات هنوز مجوزی برای اجرای نسل ۵G به اپراتورها نداده است، گفت: این مجوز تنها به صورت پایلوت در سه نقطه کشور به همراه اول داده شده است.

علی‌اصغر قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در خصوص پیشنهاد خود در رابطه با اشتراک دکل‌های مخابراتی، اظهار کرد: من در جلسه شورا در گذشته این تذکر را مطرح کردم که اپراتورها می‌توانند از دکل‌های مشترک،‌ زیرساخت ارتباطی و برق مشترک استفاده کرده و BTS هایشان را در ارتفاع‌های متفاوت نصب کنند تا تعداد دکل‌ها در سطح شهر کم شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: من این تذکر را مطرح کرده اما هنوز پاسخی از سوی نهادهای مرتبط دریافت نکردم.

وی با اشاره به وضعیت نسل ۵G یادآور شد: هنوز در این زمینه اتفاقی نیفتاده و تنها، سازمان تنظیم مقررات به همراه اول این مجوز را داده که در سه نقطه به عنوان پایلوت، نسل ۵G را اجرا کند.

قائمی ادامه داد: قرار بر این شده که همراه‌اول نتایج را بررسی کند و ببیند که می‌تواند نسل  ۵Gرا ارتقاء و دکل‌ها را در این بخش توسعه دهد یا خیر؟

وی با بیان اینکه من این موضوع را به عنوان دغدغه شخصی دنبال می‌کنم، گفت: این طرح به عنوان پایلوت اجرا شده اما اینکه سازمان تنظیم مقررات این مجوز را داده باشد که در سطح وسیع اجرا شود، هنوز خبری نیست و مجوزی صادر نشده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه زیرساخت ۴G در تهران وضعیت مناسبی دارد، اظهار کرد: در برخی نقاط کشور باید تجهیزات آنتن‌ها تعویض شوند و تکنولوژی تغییر پیدا کند اما در تهران وضعیت خوبی را در نسل ۴G شاهد هستیم.

انتهای پیام/

۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 23153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =