رویکرد هوشمندانه شهرداری تهران در حمایت از سرمایه‌گذاران/ از سرمایه‌گذاری مشروع، حمایت قاطع می‌کنیم

قائم‌مقام رئیس بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه سازمان از سرمایه‌گذاری مشروع و سالم حمایت قاطع و جدی خواهد کرد، گفت: با کسانی که به دنبال دست‌اندازی به بیت‌المال هستند، برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد رحمانیان در آیین افتتاحیه همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با اشاره به ضرورت و اهمیت حمایت از سرمایه گذاران اظهار کرد: یکی از مهمترین راه هایی که می تواند تحریم های ظالمانه استکبار جهانی را بی اثر و یا کم اثر کند، باعث پیروزی قاطع ما در جنگ اقتصادی شود، به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی جامه عمل بپوشاند و در این تورم و تنگناهای اقتصادی اثرگذار باشد و باعث کاهش آسیب های اجتماعی شود، حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

هدف‌گذاری هوشمندانه مدیریت شهری تهران در برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری

قائم‌مقام رئیس بازرسی کل کشور با بیان اینکه مدیران مدیریت شهری هدف گذاری درست، دقیق و هوشمندانه ای در این راستا داشتند، خاطرنشان کرد: این همایش دو روزه فتح البابی برای آغاز حمایت از سرمایه گذاران خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: دستگاه قضایی و دستگاه های ناظر و به ویژه سازمان بازرسی کل کشور حمایتی همه جانبه از سرمایه‌گذاری مشروع و سالم خواهد کرد.

رحمانیان با اشاره به مشکلات و چالش های سرمایه گذاران، یادآور شد: عدم التزام مدیران و یا بخش های مختلف به مقوله سرمایه گذاری و نقشه راه ترسیم شده در این زمینه یکی از این چالش هاست؛ کسانی که باید ملزم به اجرای برنامه باشند در مسیر راه کند عمل می کنند و یا مسیر را تغییر می دهند.

وی با تأکید بر در اختیار قرار دادن آمار و اطلاعات شفاف و واقع بینانه برای سرمایه گذاری، گفت: بعضا اطلاعاتی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد که ناقص است و نمی تواند به سرمایه گذار کمک کند که تصمیم صحیحی بگیرد؛ عدم وجود اطلاعات در بازار مصرف و طرح های زودبازده و امکانات سرمایه گذاری و همچنین عدم شناخت فرصت ها نیز از دیگر چالش ها در این بخش به شمار می رود.

اطمینان سودآوری برای سرمایه‌گذاران ایجاد شود

قائم مقام رئیس بازرسی کل کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات دیگر سرمایه گذاران این است که اطمینان کافی ندارند حوزه مربوطه سود کافی دارد یا خیر؟ این اطمینان باید برای آنها ایجاد شود که خوشبختانه این همایش با رویکرد روشنفکرانه و عالمانه خود، اطمینان را برای سرمایه گذاران ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکل در تغییر سیاست های مالی، تصریح کرد: با توجه به اعلام قائم مقام بانک مرکزی در خصوص حمایت های مالی از سرمایه گذاران، این چالش برطرف خواهد شد؛ تسهیلات و سود بالای آن یکی دیگر از مسائلی است که سرمایه گذاران با آن درگیر هستند.

رحمانیان با بیان اینکه نرخ ارز باید مورد توجه قرار بگیرد و از افزایش بی رویه آن جلوگیری شود، یادآور شد: یکی از چالش ها مباحث مالیاتی بوده که باید در این زمینه از فرارهای مالیاتی جلوگیری به عمل آید.

قائم مقام رئیس بازرسی کل کشور با اشاره به آسیب شناسی های صورت گرفته در زمینه سرمایه گذاری ابراز امیدواری کرد که مدیران و شهرداری به مباحث آسیب شناسی توجه کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به موارد مهم برای جلوگیری از تخلفات و سوء جریانات و همچنین تقویت سرمایه گذاری، گفت: در حوزه سرمایه گذاری در شهرداری ها که در این دوره ورود خوبی در این زمینه داشته اند، تأکید می کنیم که از اقدامات مقطعی خودداری کنند و برنامه راهبردی، بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت که قابلیت اجرا، پیگیری و سنجش داشته و توازن در حوزه سرمایه گذاری را مورد توجه قرار بدهد، تدوین کنند.

رحمانیان با بیان اینکه سنجش ها سالیانه انجام می شود که باید به صورت فصلی باشد، اظهار کرد: اگر راهبردهای ما غلط باشد با این سنجش ها اصلاح خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر نگاه های اقتصادی در پروژه های سرمایه گذاری، آلودگی هوا، ترافیک، مسائل زیست محیطی، نشاط اجتماعی، مردمی بودن پروژه و مواردی از این قبیل باید مورد توجه قرار بگیرد.

طرح‌های سرمایه‌گذاری پیوست اجتماعی و فرهنگی داشته باشند

قائم مقام رئیس بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه نگاه اقتصادی رکن اصلی کار است، یادآور شد: با این وجود باید طرح های سرمایه گذاری از پیوست فرهنگی و اجتماعی برخوردار باشند و در مواردی که ضرورت دارد پیوست امنیتی مورد توجه قرار بگیرد چراکه در برخی موارد مردم به دلیل عدم احساس امنیت از محل طرح اجرا شده، از آن استقبال نمی کنند.

وی تأکید کرد: بسترهایی که ممکن است زمینه ساز فساد باشند، باید شناسایی و حذف شوند که امیدواریم این اقدام صورت بگیرد و فسادی در عرصه سرمایه گذاری شاهد نباشیم.

رحمانیان با بیان اینکه مدیران شهرداری یقین داشته باشند که تمام پروژه ها زیر نظر دستگاه های نظارتی قرار دارد، تأکید کرد: تمام زمینه ها و بسترهای فساد از همان ابتدا باید شناسایی و حذف شوند. یکی دیگر از موارد مورد توجه ما این است که تمام سرمایه گذاران را یکسان ببینیم و هیچگونه رانتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در سرمایه گذاری در نظر گرفته نشود.

وی افزود: حقوق شهروندی بر منافع شهرداری و سرمایه گذار باید ترجیح داده شود. آنچه که اهمیت دارد تأمین حقوق شهروندی است از طرفی دیگر نیز تضامین لازم برای سرمایه گذار و شهرداری در نظر گرفته شود و شرایط داوری فراهم باشد.

توجه به مناطق کمتر برخوردار در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری

رحمانیان با تأکید بر توجه به مناطق کمتر برخوردار در اجرای طرح های سرمایه گذاری گفت: پروژه ها مرتبط با نیازهای عموم باشد و به افراد مرفه محدود نشود. یکی دیگر از مسائل مهم این است که سرمایه گذاری به افرادی سپرده شود که اهلیت داشته باشند و در این زمینه تنگ نظری نیز نداشته باشیم.

قائم مقام رئیس بازرسی کل کشور با بیان اینکه اراده جدی در تمام بخش های حاکمیتی برای حمایت از سرمایه گذاری مشروع و سالم وجود دارد، یادآور شد: فرش قرمز برای سرمایه گذاران گسترده شده که می توانند از این فرصت استفاده کنند. ما حمایت جدی، قاطع و عملی از سرمایه گذاری سالم و مشروع خواهیم داشت و این موضوع، شعار نیست که با توجه به این موضوع ساختارها را بر مبنای حمایت از سرمایه گذاری قرار داده ایم.

ایجاد دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری در سازمان بازرسی

رحمانیان با بیان اینکه دفتر حمایت از سرمایه گذاری در سازمان بازرسی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: تمام اعضای سازمان به سرمایه گذاری کمک خواهند کرد. کارگروه های اقتصاد مقاومتی در تمام دادگستری های کل کشور شکل گرفته که یکی از رسالت ها حمایت قضایی و حقوقی از سرمایه گذاران است.

وی از راه اندازی کارگروه ملی حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان در سازمان بازرسی کل کشور بر مبنای شعار سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: جلسات متعددی در این کارگروه برگزار شده که گره گشایی خوبی را به دنبال داشته است.

فضا برای سرمایه‌گذاری مشروع و سالم فراهم است

رحمانیان گفت: برخی افراد فعال در زمینه اقتصادی ممکن است تحت پیگیری قضایی قرار بگیرند که حقیقت موضوع این است افراد مورد نظر سرمایه گذار واقعی نیستند و به دنبال پر کردن جیب خود هستند. فضا برای سرمایه گذاری مشروع و سالم فراهم است اما کسانی که دست اندازی به بیت المال داشته باشند با جدیت مورد پیگیری قضایی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری قرارداد برد-برد است، یادآور شد: در حوزه سرمایه گذاری باید به سمت ایجاد اشتغال دائم رفت و اشتغال موقت را کنار گذاشت.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه در سال گذشته هزار و ۵۶۵ بازدید میدانی از واحدهای تولیدی و خدماتی انجام شد، خاطرنشان کرد: این بازدیدها منجر به راه اندازی ۶۰ واحد شد؛ از تعطیلی ۱۹۶ واحد جلوگیری به عمل آمد و ۲۸۱ واحد به افزایش تولید دست یافتند و همچنین مسیر اخذ مجوز برای ۴۶۵ واحد تولیدی تسهیل شد.

وی ادامه داد: از تعداد ۹۴۹ واحد که توسط شبکه های بانکی تملیک شده بود ۴۷ واحد راه اندازی شد، از تعطیلی ۶۲ واحد جلوگیری به عمل آمد و ۴۲ واحد نیز به افزایش تولید رسیدند.

قائم مقام رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ۲۹۳ پرونده بازرسی که از سوی سرمایه گذاران مطرح شده بود، بررسی و هشدارهای لازم داده شد، اظهار کرد: هزار و ۴۱۶ پروژه نیمه تمام در کشور تحت رصد سازمان قرار گرفته که باید به دولت کمک کنیم این پروژه ها که به اعتبار زیادی نیازی دارد را تکمیل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات مالیاتی، تامین اجتماعی و تملک از جمله مشکلات و دغدغه هایی بود که با ورود سازمان بازرسی تا حدودی برطرف شده است.

انتهای پیام/

۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 23399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =