نمایشگاه در حوزه ارتباط و همکاری شهرهای خواهر خوانده یک گام رو به جلو محسوب می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند آخرین دستاوردهای مدیریت شهری را به معرض نمایش بگذارد.

ناصر امانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های مدیریت شهری در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی کار خوبی است و باعث گرد هم آمدن کسانی می شود که پیرامون موضوعی با هم اتفاق نظر دارند تا با آخرین دستاوردهای مدیریت شهری به صورت یکجا آشنا شوند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه خاص مدیریت شهری است، افزود: یکی از ویژگی های نمایشگاه توانمندی های مدیریت شهری حضور شهرداری کلانشهرها و همچنین شهرهای خواهر خوانده شهر تهران است که در این نمایشگاه از ۱۵ کشور که شهرهایشان با تهران خواهر خوانده هستند، دعوت شده است تا با دستاوردهای مدیریت شهری آشنا شوند و مدیران شهری که با نمایندگان کلانشهرها و شهرهای خواهر خوانده ارتباط می گیرند، در جریان آخرین دستاوردهای مدیریت شهری قرار گیرند.

این عضو شورای شورای شهر تهران ادامه داد: اعتقاد دارم باید در برگزاری چنین نمایشگاه هایی به خروجی آن بیشتر توجه شود؛ باید دید که این نمایشگاه ها چه آورده ای برای مردم تهران دارد و آیا می تواند مشکلی از شهر و یا شهروندان حل کند یا خیر؟

وی بیان کرد: اگر چنین خروجی ای از برگزاری نمایشگاه های این چنینی به دست آید، اتفاق خوبی است که باید تداوم زیادی داشته باشد، اما اگر این خروجی را نداشته باشد و فقط صرف هزینه باشد، باید نسبت به برگزاری چنین رویدادهایی تجدید نظر کرد.

امانی با بیان اینکه چنین نمایشگاهی می تواند در حوزه ارتباط و همکاری شهرهای خواهر خوانده یک گام رو به جلو تلقی شود، تاکید کرد: به نظر می آید که مدت ها موضوع خواهر خواندگی و یا دیپلماسی شهری فراموش شده بود. این در حالی است که در دوره اسبق مدیریت شهری به خوبی در حوزه دیپلماسی شهر تهران فعالیت های گسترده و تاثیرگذاری انجام شد، به نحوی که تهران تبدیل به مرکز گردهمایی شهرهای بزرگ آسیایی شد و دبیر خانه آن در تهران تشکیل شد.

وی یادآور شد: طبیعتا اگر این مساله خواهر خواندگی در کنار دیپلماسی شهری قرار گیرد و فعال شود می تواند دستاوردهای خوبی را برای مردم و شهر تهران داشته باشد، اما تغییر مدیریتی که در حوزه مدیریت شهری انجام می شود باعث می شود که از این موضوعات غفلت کنیم.

 این عضو شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد این ابتکاری که شهرداری تهران در این حوزه انجام داده و نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده را راه اندازی کرده است، یک آورده ای برای شهر تهران داشته باشد.

انتهای پیام/

۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 23502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =