بازپس گیری زمین ۵ هزار متر مربعی در شهرآرا و جلوگیری از برداشت ۲۵۰میلیارد تومان از حساب شهرداری تهران

شهردار منطقه دو گفت: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته ضمن بازپس گیری ملک ۵هزار متر مربعی، از پرداخت ۲۵۰ میلیارد جریمه از حساب شهرداری نیز جلوگیری شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،مهدی صالحی گفت: با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی برصیانت از اموال عمومی و حفاظت از حقوق شهر و شهروندان ، طرح بازپس گیری و رفع تصرف املاک منطقه از اولویت های مورد توجه منطقه است .
وی با اشاره به بازپس گیری ملک ۵ هزار مترمربعی در شهرآرا  افزود: این زمین در دهه ۴۰ در صلح نامه ای توسط شرکت شهرآرا  جهت احداث پارک به شهرداری واگذار شده بود که پس از گذشت سال ها  ، تعدادی از مدیران این شرکت  با مراجعه به مراجع قضایی  طرح دعوی مبنی بر اقاله صلحنامه  کرده و خواستار تنفیذ اقاله نامه شدند.
وی افزود:  این طرح دعوی  منجر به صدور  رای بدوی و قطعی شده بود که براساس حکم مراجع قضایی نه تنها صلح نامه باطل شده بلکه شهرداری محکوم به پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان جریمه نیز شد که با تلاش و پیگیری مستمر اداره حقوقی و املاک منطقه ،خوشبختانه ملک مذکور به شهرداری بازگردانده و از پرداخت جریمه نیز جلوگیری شد.
وی با اشاره به اینکه ارزش تقریبی این ملک بیش از ۲۵۰میلیارد تومان است،افزود:  با استناد به حکم قضایی و دادنامه ها،  سند رسمی ملک مذکور به صورت رایگان از طریق صلحنامه به شهرداری تهران واگذار شد.

انتهای پیام

۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 23674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =