لزوم توجه به بهبود کیفیت زندگی شهروندان در تعریف پروژه‌ها

با پیگیری‌های مستمر شهردار منطقه ۱۲ و نظر ویژه شورای شهر، این منطقه توانست یکی از بالاترین اعتبارات بین مناطق ۲۲گانه را به خود اختصاص دهد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، صبح امروز چهارشنبه ۲۲ تیرماه، نشست معرفی پروژه‌های توسعه‌محلی منطقه ۱۲ پایتخت با حضور امیر یزدی، شهردار منطقه، کارشناسان کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، معاونان شهرداری منطقه، شهرداران نواحی شش‌گانه و مدیران شهری این منطقه به همراه نخبگان و معتمدین محلی در حسینیه شهید محلاتی واقع در خیابان ۱۷ شهریور برگزار شد.

در این نشست یزدی، شهردار منطقه، پروژه‌های توسعه‌محلی را در افزایش بهبود کیفیت زندگی شهروندان ضروری دانست و گفت: گاه با رفع مشکلی کوچک در یک محل، می‌توان رضایتمندی بزرگی ایجاد کرد؛ مثلاً بعضی معابر ما فقط با جابه‌جاکردن یک تیر چراغ برق باز می‌شود که با همکاری محلی می‌توان به‌راحتی به آن دست یافت.

وی تعریف هر پروژه‌ برای محلات را نیازمند مطالعات وسیع و نظرسنجی کارشناسانه از خود مردم آن محلات دانست و افزود: پول شهرداری، حق‌الناس است و نباید کاری کنیم با یک تصمیم غیرکارشناسانه، سرمایه مردم هدر رود، بلکه هر اقدامی، ضمن کسب مصوبه‌های قانونی باید در بهترشدن زندگی مردم مؤثر باشد.

شهردار قلب طهران، تعداد پروژه‌های این منطقه را در سال ۱۴۰۱، ۸۵ مورد معرفی کرد و گفت: از این تعداد ۵۴ پروژه به صورت مستمر و ۳۱ پروژه به صورت غیرمستمر تعریف شده‌اند که مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل «ساماندهی محله هرندی»، «احداث و ساماندهی خیابان ۲۴ متری هرندی در محله هرندی»، «خرید ماشین‌آلات و تجهیزات شهری»، «احداث مجموعه ورزشی ظهیرالاسلام در محله بهارستان»، «توسعه و تجهیز ورزشگاه ویژه بانوان محله امامزاده یحیی»، «توسعه و تجهیز بوستان نگین در محله سیروس»، «احداث پایانه تاکسیرانی شوش در محله هرندی»، «احداث بوستان سجادی در محله پامنار»، «احداث بوستان معیرالممالک در محله سنگلج» و... است.

وی با اشاره به موقعیت خاص منطقه ۱۲ و سختی‌های کار در این منطقه ادامه داد: متأسفانه به دلایلی نظیر ترافیک سنگین و طرح ترافیک، جلب نظر پیمانکاران برای کار در این منطقه دشوار است؛ با وجود این با برگزاری مناقصات متعددی که تقریباً به صورت روزانه در این منطقه برگزار می‌شود، تلاش داریم پروژه‌های تعریف‌شده در این منطقه به نتیجه برسند؛ کمااینکه خوشبختانه حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک با پیشرفت ۱۰۰ درصدی در پروژه‌هایش و معاون فنی و عمرانی با پیشرفت بیش از ۴۰ درصد به‌ویژه در ۲۰ روز گذشته در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.

جلسه با ارائه گزارش از پروژه‌ها و تحلیل و بررسی بودجه‌های تعیین‌شده برای آنها ادامه یافت و به گفته کارشناسان کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، منطقه ۱۲ با پیگیری‌های مستمر شهردار منطقه و نظر خاص شورای شهر توانست یکی از بالاترین اعتبارات بین مناطق ۲۲گانه را به خود اختصاص دهد.

۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 23723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =